Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Actualizare contracte si conventii cu retinere la sursa

De la Manual
Jump to navigation Jump to search

Prin intermediul acestei ferestre sa pot actualiza contractele si conventiile cu retinere la sursa.

Implicit, la apelarea acestei ferestre, perioada selectata este luna pentru care se fac calcule salariale.

Apelati functia F3 Modificare pentru a putea adauga, modifica sau sterge un contract sau o conventie.

Adaugarea se face apeland functia F2 adaugare rand. Apare o fereastra in care trebuie sa completati rubricile:

  • Denumire - este un camp care permit cautare rapida in Catalogul de terti, pentru selectarea beneficiarului contractului sau conventiei
  • Tip asigurat - aveti posibilitatea sa selectati tipul de asigurat; lista poate sa difere de la an la an in functie de reglementarile legale.
  • Venit - suma bruta aferenta contractului sau conventiei

In functie de tipul de asigurat si de reglementarile legale in vigoare in perioada respectiva se calculeaza contributiile datorate de beneficiarul contractului: pensie, sanatate, impozit. Aceste sume pot fi modificate in cazul in care exista exceptii in legislatie pe care beneficiarul le intruneste (ex: venitul anual este sub nivelul a 12 salarii minime pe economie)

Se salveaza informatia prin intermediul functiei F5 Salvare sau se renunta folosind functia F4 Abandon.

In cazul in care se doreste modificarea sau stergerea unei informatii deja introduse trebuie sa pozitionati cursorul pe informatia dorita si apoi sa apelati functia dorita.

Informatiile introduse prin intermediul acestei ferestre sunt preluate in Declaratia 112.