Manual:Integrat/FAQ

De la Manual
< Manual:Integrat
Versiunea din 11 iunie 2019 18:54, autor: Avir (Discuție | contribuții) (De ce obtin mesaj de eroare si nu am acces la listele de plata, etc?)
Jump to navigation Jump to search

Cele mai frecvente intrebari cu referire la aplicatia Integrat.STS le gasiti aici.

Daca aveti alte intrebari le puteti trimite la adresa de email avir@softteam.ro


Cuprins

Generale[modificare]

Ce semnifica mesajul "Aceasta inregistrare nu face parte din intervalul pentru care se prelucreaza informatiile"?[modificare]

Avertizarea atentioneaza faptul ca data introdusa nu face parte din intervalul stabilit prin intermediul ferestrei "Deschidere luna contabila" din meniul "Utile" pentru introducerea datelor.

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?[modificare]

In cazul in care informatia gasita nu se regaseste poate fi introdusa prin intermediul functiei F2 adaugare. Apare fereastra care permite introducerea datelor in catalogul respectiv.

Modificarea informatiei poate fi realizata prin intermediul functiei F3 modificare. Apare fereastra care permite modificarea datelor in catalogul respectiv.

Cum selectez un set de informatii?[modificare]

Cum selectez modul in care se listeaza?[modificare]

Selectati destinatia dorita: ecran, imprimanta, imprimanta fara dialog, , fisier HTML sau fisier PDF. In cazul in care destinatia este:

  • “Imprimanta”: selectati din lista de optiuni imprimanta pe care doriti sa listati. In cazul in care folositi frecvent aceasta imprimanta, bifati “Imprimanta implicita”. Observatie. Optiunea “Imprimanta fara dialog” suprima aparitia ecranului in care puteti selecta numarul de pagini dorit sau numarul de exemplare. Este util cand nu doriti sa specificati un interval de pagini pe care doriti sa il listati.
  • fisier HTML sau fisier PDF: puteti bifa “Deschide” (are ca efect si “listarea” pe ecran a listei dorite) si/sau “E-mail” (are ca efect aparitia ecranului in care puteti completa adresa de e-mail la care doriti sa expediati respectiva lista, etc. Pentru aceasta optiune vezi si Utile/Setari/Generale/E-mail, FTP, EDI)

Gestiune[modificare]

Salarii[modificare]

Ce inseamna mesajul „Aveti deja un angajat cu acest CNP"?[modificare]

Aplicatia nu permite declararea multipla a unui CNP.

Acest mesaj apare la apelarea functiei F2 Adaugare a unui nou angajat in doua cazuri:

  • CNP-ul este incorect (nu exista o copie a actului original de identitate) si in firma exista un angajat cu acest CNP
  • la revenirea unui angajat care a mai fost incadrat in firma

La aparitia acestui mesaj sunt prezentate si informatii despre numele angajatului cu acest CNP, data de incadrare si cea de expirare a contractului.

Sunteti intrebat daca „Doriti pozitionarea pe acest angajat?" Sunt trei raspusuri posibile:

  • Nu - se revine in fereasta unde puteti sa introduceti un alt CNP
  • Da - se face pozitionarea pe angajatul cu acest CNP
  • Renunt - se abandoneaza adaugarea unui nou angajat

In cazul in care ati optat pentru pozitionare si este vorba de o revenire apelati functia F3 Modificare.

Sunteti intrebat daca vreti sa il reangajati. In cazul unui raspuns afirmativ, modificati datele de incadrare (Incadrat, Expira, Program, Salariu brut, etc)

Cum „sterg” un angajat pentru care am date in istorie?[modificare]

Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie, adica a fost prins intr-un stat de plata, a fost declarat vanzator, agent sau delegat pe un document de gestiune (factura de vanzare), etc.


In acest caz, apelati functia F3 Modificare si aveti doua optiuni:

  • se completeaza rubrica „Lichidat” cu data la care expira raporturile de munca ale angajatului cu firma
  • se completeaza rubrica „Intrerupere contract munca” cu data la care angajatul face intrerupere de contract de munca


Dupa deschiderea unei noi luni de salarii, angajatul respectiv devine automat inactiv.

Vezi si Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?

Cum ma influenteaza rubricile „Incadrat" sau „Revenire din intrerupere contract de munca"?[modificare]

Daca un angajat are data de Incadrare sau Revenire din intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:

  • in momentul completarii acestei date, daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile si angajatul are dreptul la deducere la calculul impozitului, sunteti intrebat daca „Acordati deducere?”.

Observatii

  • Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu prima zi din luna pana la data de Incadrare sau Revenire din intrerupere contract de munca).

Cum ma influenteaza rubricile „Lichidat" sau „Intrerupere contract de munca"?[modificare]

Daca un angajat are data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca cuprinsa in luna pentru care se fac salariile:

  • daca data este prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul nu mai apare in statul de plata si in declaratii
  • daca data este mai mare decat prima zi din luna pentru care se fac salariile, angajatul apare in statul de plata si in declaratii

Observatii

  • Se completeaza automat numarul de zile absente (numarul de zile lucratoare incepand cu data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca pana la sfarsitul lunii).
  • In momentul deschiderii unei noi luni de salarii, toti angajati care au data de Lichidare sau Intrerupere contract de munca devin inactivi si nu mai apar in statele de plata sau declaratii.

Cum pot afla informatii de tip „Registru de evidenta a personalului” despre angajati?[modificare]

Informatiile de acest gen se pot afla din fereastra Angajati.

Apelati functia F12 Cautare.

In cazul in care se doresc informatii pentru:

  • un singur angajat: completati numele dorit si apelati functia F7 Actualizare
  • toti angajatii care indeplinesc un anumit criteriu (ex: „Activi" sau cu „Incadrati" intr-o anumita perioada, etc): completati informatiile care corespund criteriului dorit si apelati functia F7 Actualizare

Dupa selectarea angajatului sau angajatiilor, apelati functia F9 Listare.

Apare ecranul care permite:

  • selectarea „Destinatiei" si, eventual, „Imprimanta"
  • selectarea „Raportului"

Lista de rapoarte va pune la dispozitie trei rapoarte pentru acest gen de informatii:

  • Registru personal - istorie: prezinta informatiile privind modificarile de data de incadrare, lichidare, intrerupere contract de munca, revenire din intrerupere, salariu brut negociat, sporuri si luna de salarii in care au intrat ele in vigoare
  • Registru salariati: prezinta aceleasi informatii ca raportul din aplicatia „Revisal"
  • Registru salariati - istoric contracte: prezinta aceleasi informatii ca raportul din aplicatia „Revisal"

Observatie Ultimele doua rapoarte furnizeaza informatii doar daca au fost actualizate datele despre contractele angajatilor (vezi Contracte de munca).

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre veniturile lunare ale angajatilor?[modificare]

Informatii privind datele care au contribuit la realizarea veniturilor lunare ale unui angajat se regasesc in:

  • Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia F7 Actualizare si se listeaza „Fluturasi”. Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea „reala” in cazul in care ati facut „Rectificative”
  • Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia F7 Actualizare. Se listeaza „Fluturasi cf. Statului de plata” sau „Fluturasi cf. rectificative” sau o sinteza a celor doua tipuri de fluturasi
  • Fise fiscale: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se apasa butonul „Recalculare an", se selecteaza angajatul sau angajatii pentru care se doreste informatia, se apeleaza functia F7 Actualizare. Se listeaza „Adeverinta de venit"

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre concediile medicale ale angajatilor?[modificare]

Informatii privind concediile medicale:

  • pentru luna de salarii:
  • Istorie angajator: se selecteaza luna pentru care se doreste informatia si se listeaza „Lista concedii medicale”, „Decontare FNUASS” sau „Decontare FAAMBP”. Informatia este cea aferenta statelor de plata si poate sa fie diferita de cea „reala” in cazul in care ati ati facut „Rectificative”
  • Istorie angajati: se selecteaza anul pentru care se doreste informatia, se selecteaza angajatul sau angajatii doriti, se apeleaza functia F7 Actualizare si se listeaza „Concedii medicale”

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?[modificare]

Informatii privind concediile de odihna:

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre ore suplimentare, ore invoite, ore nemotivate?[modificare]

Informatii privind aceste tipuri de ore:

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Cum pot afla informatii despre plati intermediare, retineri sau restantieri la retineri?[modificare]

Informatii privind aceste tipuri de ore sau sume:

Vezi si:

Cum selectez un set de informatii?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Ce semnifica mesajul „Ar fi vremea sa efectuati inchiderea de luna”?[modificare]

Data calculatorului este mai mare decat data stabilita pentru achitarea lichidarii (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii)

Atentie.

Nu se poate reveni la o luna de salarii inchisa.

Nu apelati functia „Deschidere luna salarii" decat dupa ce au fost facute toate actualizarile necesare calculului salarial (noi angajati, lichidari, modificari de date de incadrare, non-prezente, concedii medicale, etc).

Dupa deschiderea unei luni de salarii, eventualele modificari necesare pentru o luna anterioara se fac prin intermediul ferestrei Rectificative.

Ce reprezinta butoanele “Selectare” sau “Deselectare”?[modificare]

Listarea in ecranele care au astfel de butoane (Avans, Lichidare, etc) se poate face:

  • pentru listarea unui raport se selecteaza butonul corespunzator listei dorite; se repeta aceasta operatie pentru fiecare raport in parte
  • pentru listarea unui set de rapoarte se face selectarea acestora si se apasa butonul „Listare”. Selectarea/Deselectarea se face apasand:
    • butonul „Selectare”: se selecteaza toate listele
    • butonul „Deselectare:” se deselecteaza toate listele selectate
    • stanga de mouse pe eticheta unui grup: se selecteaza toate listele aferente grupului
    • dreapta de mouse pe eticheta unui grup: se deselecteaza toate listele aferente grupului
    • dreapta de mouse pe un buton: se inverseaza selectarea/deselectarea listei

Vezi si Cum selectez modul in care se listeaza

De ce nu am acces la optiunea „Avans” sau „Lichidare”?[modificare]

Pentru ca sa aveti acces la oricare dintre aceste optiuni trebuie sa indepliniti urmatoarele conditii:

  • sa fiti declarat user de tip „Administrator” sau, daca nu sunteti un astfel de user, sa aveti drept de acces la aceste optiuni
  • sa aveti declarata o perioada de salarii (vezi Deschidere luna salarii).
  • sa aveti completate informatiile corespunzatoare optiunii la care nu aveti acces: data, etc (vezi Utile/Setari/Salarii/Salarii)

De ce obtin mesaj de eroare si nu am acces la listele de plata, etc?[modificare]

Acest mesaj este generat de:

  • erori de culegere: aveti la dispozitie butoane („Erori de culegere”, „Fortari de brut”) care va permit listarea acestor erori pentru rezolvare (vezi si Angajati – culegere pentru calcul salarii)
  • lipsa informatiei pentru anumiti parametrii necesari calculului drepturilor salariale: se afiseaza informatiile care nu sunt completate (vezi Setari sau Date despre firma)

Va rugam sa apelati fereastra „Lichidare" din „Salarii"[modificare]

Aveti generata o nota de salarii care difera de cea actuala[modificare]