Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Modificare

De la Manual
Jump to navigation Jump to search

Prin intermediul acestei ferestre se introduc toate tipurilor de ore exceptie care influenteaza calculul salarial prin intermediul rubricilor sau a ferestrelor subordonate.

Rubrici[modificare]

Pot exista unele rubrici inactive pentru orele/zilele de tip:

  • somaj tehnic
  • peste program
  • in weekend
  • tura de weekend si de noapte

Activarea acestora se poate realiza prin stabilirea coeficientilor in setarile aferente salariilor (vezi Salarii - Coeficienti).

Completarea unora dintre aceste rubrici activeaza automat si rubrica aferenta orelor recuperate, unde este cazul.

  • brut pt. ore lucrate - rubrica poate fi completata doar in cazul zilierilor
  • regie - rezulta din calcul, adica reprezinta diferenta dintre numarul de ore pe care angajatul trebuie sa le lucreze in luna si suma orelor nelucrate
  • absent - numai in cazul angajatilor care isi incep sau intrerup activitatea firmei in cadrul lunii de salarii; rezulta din calcul si reprezinta numarul de ore in care nu a fost angajatul firmei
  • detasat - numai in cazul angajatilor care sunt detasati si drepturile salariale sunt achitate de angajatorul la care se face detasarea; rezulta din calcul si reprezinta numarul de ore in care angajatul a fost detasat

Completarea rubricii Zile Concediu de odihna are ca efect completarea automata a rubricii CO calculat. In cazul in care suma respectiva a fost achitata prin casierie anterior datei la care se achita lichidarea drepturilor salariale, se completeaza rubrica CO primit cu suma respectiva.

In dreptul rubricii Zile Concediu de odihna sunt afisate informatii despre Zile CO de efectuat pentru anii anteriori si pentru anul curent (vezi si Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?).

Somaj tehnic[modificare]

  • Somaj tehnic, etc - se completeaza cu numarul de zile de intrerupere/suspendare activitate
  • temei legal - se selecteaza din lista temeiul legal (OUG 30/2020, OUG 120/2020, 132/2020, 147/2020 si L19/2020)

In cazul "Indemnizatiei (timp redus) cf. art.1 alin(4) OUG 132/2020" se mai completeaza

  • Ore (timp redus) - se completeaza cu numarul de ore de timp redus
  • Suma pentru timp redus - se completeaza cu indemnizatia corespunzatoare timpului redus
Numarul de ore si indemnizatia aferenta se calculeaza automat in cazul celorlalte temeiuri legale.

Tichete de masa[modificare]

Rubrica Tichete de masa este vizibila si poate fi modificata doar daca:

Rubrica Tichete de masa se completeaza cu numarul de tichete acordate pentru luna de salarii.

Rubrica este inactiva in cazul in care ati bifat rubrica nu primeste tichete de masa din fereastra Angajati/Date de incadrare.

Bifarea rubricii se folosesc mai multe valori de tichete din fereastra Utile/Setari - Salarii are ca efect afisarea rubricii Valoare in care se completeaza valoarea aferenta tichetelor care au alta valoare nominala decat cea declarata in fereastra Utile/Setari - Salarii.

Avans[modificare]

  • la avans - daca se doreste un avans exceptie se bifeaza rubrica Avans exceptie si se completeaza rubrica Avans cu suma dorita (vezi Tipuri de avans)
  • la lichidare - pentru calculul corect al restului de plata la lichidare, se modifica in cazul in care avansul primit real de angajat difera de cel calculat la momentul platii avansului.

Ferestre subordonate + tabele[modificare]

Pentru adaugarea intr-un tabel a unui set de date se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista una din ferestrele disponibile. Daca cursorul este pozitionat deja pe unul din tabelele de pe fereastra, adaugarea va deschide automat fereastra corespunzatoare tabelului respectiv.

Modificarea sau stergerea unui set de date necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.