Manual:Integrat/Module/WMS

De la Manual
Jump to navigation Jump to search

Setari

Manual de utilizare Integrat.STS – xTrack WMS

Utile/Setari/WMS

Activ – activeaza sistemul WMS Partener – se completeaza cu firma dvs. si este comparat cu clientul din comanda Comenzi furnizori – prezinta comenzile furnizori finalizate in WMS > EDI toate comenzile, inclusiv cele nefinalizate (furnizori) Comenzi clienti – prezinta comenzile clienti finalizate in WMS > EDI toate comenzile, inclusiv cele nefinalizate (clienti)

Nu se pot plasa in WMS comenzi care contin miscari normale si stornari ! Nu se acorda momentan discount pe comenzi !

Comenzi furnizori Consideram gestiunea DEPOZIT ca fiind o gestiune controlata de WMS. Consideram gestiunea SHOWROOM ca fiind o gestiune care NU este controlata de WMS.


Dupa introducerea comenzii si validarea acesteia va fi disponibila functia “F6 - Plasare WMS”. La apelarea acestei functii se deschide fereastra “Status document”. Plasarea se efectueaza prin apasarea butonului “Plasare”. Dupa plasarea comenzii in WMS aceasta nu mai este disponibila pentru nici un fel de operatie. Modificarea comenzii se poate efectua doar in cazul in care WMS-ul anuleaza comanda primita.

Inchidere comenzi furnizori Pentru modificare de pret – “Utile/Setari/Furnizori/Facturi” se bifeaza “Factura si Comanda” si “fara urmarirea diferentelor”. Pentru stornari – “Utile/Setari/Furnizori/Comenzi” se bifeaza “Se accepta comenzi cu cantitate negativa”

Comenzile confirmate de WMS se inchid prin intermediul ferestrelor: “Facturi furnizori” - “5. Inchideri comenzi furnizori” “Facturi furnizori (import)” - “5. Inchideri comenzi furnizori & receptie marfa” “Avize furnizori” - “5. Inchideri comenzi furnizori”

Stornari catre furnizori - se adauga o comanda de furnizor - se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari” - in fereastra se vor afisa doar facturile de intrare - se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa) - se plaseaza comanda in WMS - se inchide comanda printr-un aviz de furnizor “5. Inchideri comenzi furnizori” - se listeaza avizul de expeditie raport: Aviz A4 (furnizor-retur) - avizele de stornare neinchise apar in fereastra “Atentionari”

Achizitii de la furnizori - se adauga o comanda de furnizor - in cazul in care nu se cunoaste pretul Utile/Setari/Gestiune/Furnizori/Comenzi o se bifeaza “Se accepta comenzi fara pret” - pretul poate fi completat automat daca exista o lista de pret de achizitie activa pentru furnizorul respectiv - se plaseaza comanda in WMS - se inchide prin Aviz/Factura “5. Inchideri comenzi furnizori” (se poate corecta pretul de intrare) Plusuri de inventar - se adauga o comanda de furnizor - se introduc articolele constatate plus de inventar - se plaseaza comanda in WMS - se inchide prin “Procese verbale” apeland functia “F6 - Preluare WMS” dupa completarea numarului a datei si a gestiunii



Comenzi clienti Consideram gestiunea DEPOZIT ca fiind o gestiune controlata de WMS. Consideram gestiunea SHOWROOM ca fiind o gestiune care NU este controlata de WMS.



Stornare de la clienti - se adauga o comanda de client - se adauga miscarile de stornare prin intermediul ferestrei “4. Stornari” - in fereastra se vor afisa doar facturile de vanzarile - se vor selectati articolele care se storneaza (cantitate si bifa) - se plaseaza comanda in WMS - se inchide comanda printr-o factura generata din comanda

Transferul intre gestiuni Transferul intre doua gestiuni din care una este controlata de WMS se efectueaza prin introducerea unei “Comenzi clienti”. Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea primitoare a transferului. Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de transfer”. Dupa completarea gestiunii expeditoare si a gestiunii primitoare aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile dorite si apoi se “Salveaza”.

Bonuri de consum Consumurile aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”. Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea din care se consuma (gestiunea comenzii). Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Bonuri de consum”. Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile. Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”. Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”. In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de consum trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare “Cont consum” si “Cont cheltuiala” diferit.

Minus de inventar Minusurile de inventar aferente unei gestiuni controlate de WMS se introduc sub forma unei “Comenzi clienti”. Clientul din comanda trebuie sa fie firma dvs. iar punctul de lucru trebuie sa fie gestiunea in care a fost constatat minului de inventar (gestiunea comenzii). Dupa finalizare comenzii in WMS comanda se inchide prin intermediul ferestrei “Procese verbale” / “Minusuri de inventar”. Dupa completarea gestiunii aveti la dispozitie functia “F6 – Preluare WMS” care deschide fereastra “Inchidere comenzi WMS”. Se apeleaza functia “F7 – Actualizare”, se selecteaz miscarile. Inainte de a salva trebuie sa completati rubricile “Tip miscare”, “Cont articol”, “Cont consum” si “Cont cheltuiala” si apoi se “Salveaza”. Se vor salva doar articolele al caror cont este egal cu cel stabilit in “Cont articol”. In cazul in care trebuie sa efectuati mai multe tipuri de minus de inventar trebuie sa repetati operatiunea pentru fiecare tip in parte.


Serviciul – WMS.STS

A fost creata o baza de date intermediara care este pusa la dispozitia ambelor aplicatii ERP si WMS.

Conectorul WMS se ocupa de transferul datelor cataloagelor din ERP si receptionarea statusurilor completate de WMS.

Atunci cand se efectueaza o salvare in cataloagele “Terti”,”Gest”,”Articole” aplicatia ERP salveaza aceasta informatie.

La fiecare 15 secunde efectueaza o verificare iar daca au fost efectuate salvari verifica integritatea bazei de date intermediare. In cazul in care apar informatii noi acestea sunt adaugate/modificate/sterse in/din baza de date intermediara.

Deasemenea, se efectueaza o verificare a comenzilor plasate in WMS. In cazul in care WMS-ul a schimbat statusul unei comenzi acest status este transmis catre ERP.

Statusurile principale sunt: 1. Plasata ERP 2. Preluata WMS 3. Finalizata WMS

In ERP statusurile sunt: 0. Neplasata 1. Plasata ERP 2. Preluata WMS 3. Finalizata WMS

Exista si statului “9. Anulata WMS”. Acest status este vizibil ERP doar in fereastra “Status document”. Atunci cand o comanda a fost anulata in WMS, ERP-ul efectueaza o tranformare a acestui status in “0. Neplasata”. In fereastra “Status document” puteti vizualiza toate starile prin care a trecut comanda respectiva.

Serviciul sesizeaza anumite erori care pot sa apara in procesul de transfer a statusurilor si rapoarteaza aceste erori prin trimiterea unor email-uri catre anumite casute prestabilita. Dupa trimiterea unei erori, daca apare aceeasi eroare, se retrimite email-ul dupa 15 minute.

Email-ul se trimite de pe adresa edi@softteam.ro

Ce erori sunt trimise via email? - campuri nule: xID, MiscID, Cantitate, Confirmat, Cod, Gest, Gest2 - codul de articol este necompletat - gestiunea nu a fost completata - nu gasesc miscarea


WMS Stocuri

Fereastra “WMS –Stocuri” va prezinta doar articolele care sunt intr-un curs de procesare.

Nu sunt afisate inregistrarile care: ERP = 0 si WMS=0 si Intrari=0 si Iesiri=0 si InCurs=0 ERP=WMS si Intrari=0 si Iesiri=0 si Incurs=0

Apelarea se efectueaza prin dreapta de mouse pe butonul EDI si apasarea butonului WMS Stocuri.

WMS = stoc in WMS ERP = stocul in Integrat.STS InCurs = facturi in curs de aprovizionare neinchise cu note de intrare Intrari = comenzi de intrare plasate in WMS Iesiri = comenzi de iesire plasate in WMS Diferenta = (ERP+Intrari+InCurs-Iesiri)-WMS

Stare se completeaza astfel: daca ERP = WMS rezulta “1.” daca intrari diferite de zero rezulta “intrari” daca iesiri diferite de zero rezulta “iesiri” daca ERP diferit de WMS rezulta “0. Problema” daca ERP+InCurs+Intrari-Iesiri = WMS rezulta "2. Finalizate cele in lucru" daca Intrari=0 si (ERP+InCurs)-WMS < Iesiri rezulta "3. In lucru: Iesiri-(ERP+InCurs-WMS)” daca ERP-Iesiri = WMS rezulta "4. Ar fi gata"

posibil 5 daca WMS>(ERP+InCurs) daca Intrari-Iesiri>0 rezulta “5. In lucru: (Intrari-Iesiri) – (WMS-(ERP+InCurs))