Manual:Integrat/Contabilitate/Solduri initiale

De la Manual
< Manual:Integrat‎ | Contabilitate
Versiunea din 4 mai 2021 10:37, autor: Avir (Discuție | contribuții) (Import solduri initiale)
Jump to navigation Jump to search

Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se introduc soldurile initiale.

Solduri initiale[modificare]

Solduri initiale - simplu[modificare]

Solduri initiale - valuta[modificare]

Import solduri initiale[modificare]

Importul se poate face cand fereastra nu este in mod Editare.

Iesirea din modul Editare se face folosind functiile F5 Salvare sau F4 Abandon.

Informatiile pentru importul de solduri initiale se introduc in fisierul SI.xlsx.

Acest fisier se salveaza in functie de optiunea Setari / Generale - Director import:

  • daca nu este bifata - in subdirectorul Import din cadrul directorului firmei
  • daca este bifata - in subdirectorul Import din cadrul directorului firmei din directorul setat
Apasand dreapta de mouse pe butonul Import se afiseaza coloanele care trebuie sa existe in fisier.

Exista doua tipuri de import:

  • import simplu - se completeaza coloanele Cont, Analitic, CentruCost, Debit, Credit, pTVA
  • import detaliat pe documente - se completeaza coloanele Cont, Analitic, CentruCost, Numar, Serie, FelDoc, Scadenta, Valoare, TVA, pTVA, Extra

Dupa apasarea butonului Import se solicita completarea datei pentru care se face preluarea.

Importul de solduri initiale se poate in mai multe etape:

  • import pentru soldurile finale ale anului anterioar
  • import pentru rulajele anului contabil
  • import pentru rulaje curente

In acelasi fisier de import se pot adauga si adauga si inregistrari pentru import simplu cat si pentru cel detaliat pe documente.

Observatii

Coloanele trebuie sa se numeasca exact cum se specifica in formatul dorit de import.

Analiticul poate sa fie:

  • tert - se completeaza cu CUI, CIF, CNP
  • gestiune, casa, banca - se completeaza cu Denumirea

Campul Extra se foloseste:

  • pentru soldurile contului 413 si se completeaza cu 411
  • pentru documentele cu TVA la incasare si se completeaza cu INCASARE