Manual:Integrat/Incasari si plati/Tranzactii in moneda locala/Actualizare referinte

De la Manual
Jump to navigation Jump to search

Prin intermediul acestei ferestre se pot adauga, sterge sau vizualiza referintele manuale.

Adaugarea unei referinte[modificare]

In mod normal aceasta fereastra este folosita doar in cazuri speciale.

Referintele se pot efectua pentru un singur cont + analitic.

La adaugare, apare fereastra Adaugare referinte unde se regasesc urmatoarele rubrici si butoane:

  • Cont - 411, 401, etc
  • Analitic - partenerul
  • Valoare - valoarea care urmeaza a fi repartizata - optional
  • Documente debit - acceseaza fereastra Selectare documente referinta pentru documente debitoare
  • Documente credit - acceseaza fereastra Selectare documente referinta pentru documente creditoare

In partea stanga a ferestrei vor fi prezentate valorile nestinse inregistrate in debitul contului iar in partea dreapta valorile nestinse inregistrate din creditul contului.

  • Repartizat - valoare repartizata
  • Plus - valoarea totala a documentelor pozitive
  • Minus - valoarea totala a documentelor negative

Referinte simple[modificare]

Sunt acele legaturi intre documente din aceeasi categorie si se efectueaza pe debit sau credit. In cazul in care exista o factura cu valoare pozitiva si alta cu valoare negativa atunci se poate crea o legatura intre cele doua documente fara a implica o tranzactie de tip plata/incasare.

In cazul facturilor se acceseaza documente credit/debit si in fereastra Selectare documente referinta se completeaza in rubrica Actual valoare dorita pozitiva in cazul facturilor cu rest pozitiv si cu semnul minus pentru facturile cu rest negativ. Aceasta valoare nu trebuie sa fie mai mare decat valoarea ramasa neacoperita afisata in rubrica De achitat.

Exemplu:

  • factura nr. 200 cu rest de achitat +500
  • factura nr. 221 cu rest de achitat -150

>se poate crea o referinta de maxim 150

  • la prima factura se completeaza rubrica Actual cu valoare de 150
  • la a doua factura se completeaza rubrica Actual cu valoare de -150

Dupa salvarea informatiilor in fereastra Selectare documente referinta, in fereastra Adaugare referinte, referintele vor fi prezentate in tabelul aferent tipului de document. Pentru a finaliza adaugarea unei referinte se apasa butonul Salvare.

Furnizori[modificare]

Intotdeauna trebuie sa existe un sold la care sa se raporteze orice plata.

In cazul in care plata este mai mare decat soldul atunci trebuie:

  • se cere o factura de avans de la furnizor
  • se foloseste un cont intermediar 473

In cazul in care se forteaza plata fara a avea factura de avans plata respectiva este considerata ERONATA.

La fiecare bilant se raporteaza soldurile contabile pe scadente iar o plata fara factura denatureaza soldul contabil.

Trebuie facut distinctie intre soldurile negative din contabilitate:

  • soldul unui furnizor poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din facturi de retur si este cat se poate de corect
  • soldul unui furnizor poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din plati care nu au la baza un document - INCORECT

Principiul este simplu:

  • factura furnizor
  • plata furnizor

Atunci cand se plateste mai mult decat este facturat:

  • verificare sold furnizor
  • cerere factura avans
  • plata furnizor

Contul 409 – Furnizori debitori[modificare]

-daca o plata este mai mare decat valoare facturata de furnizor, in cazurile comune, furnizorul trebuie sa emita o factura de avans care se inregistreaza astfel:

  • 409 = 401
  • 4426 = 401

-cu ocazia urmatoarei facturi furnizorul storneaza avansul si emite factura pentru marfa care se inregistreaza astfel:

  • 409 = 401 stornare avans
  • 4426 = 401 stornare avans
  • 371 = 401 achizitie marfa
  • 4426 = 401 achizitie marfa

Contul 473 - Decontari din operatiuni in curs de clarificare[modificare]

In cazuri speciale se poate folosi contul 473 in momentul in care efectuati o plata fara document care sa fie urmata de o stingere a respectivei tranzactii:

  • 473 = 5121 > plata catre furnizor, nu implica referinte
  • primiti factura aferenta avansului
  • 401 = 473 > stingerea avansului

Clienti[modificare]

Intotdeauna trebuie sa existe un sold la care sa se raporteze orice incasare.

In cazul in care incasarea este mai mare decat soldul atunci trebuie:

  • intocmita o factura AVANS
  • se foloseste un cont intermediar 473

In cazul in care se forteaza incasarea fara a avea factura de avans incasarea respectiva este considerata ERONATA.

La fiecare bilant se raporteaza soldurile contabile pe scadente iar o incasare fara factura denatureaza soldul contabil.

Trebuie facut distinctie intre soldurile negative din contabilitate:

  • soldul unui client poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din facturi de retur si este cat se poate de corect
  • soldul unui client poate sa fie negativ dar aceasta valoare sa fie compusa din incasari care nu au la baza un document, este cat se poate de INCORECT

Principiul este simplu:

  • facturare
  • incasare

Atunci cand se incaseaza mai mult decat este facturat:

  • verificare
  • factura avans
  • incasare

Contul 419 - Clienti creditori[modificare]

In cazurile comune trebuie intocmita o factura de avans pentru fiecare suma incasata in avans.

  • 411 = 419
  • 411 = 4427
  • cu ocazia urmatoarei facturi se poate storna avansul si se factureaza marfa
  • 411 = 419 stornare avans
  • 411 = 4427 stornare avans
  • 411 = 707 vanzare marfa
  • 411 = 4427 vanzare marfa

Contul 473 - Decontari din operatiuni in curs de clarificare)[modificare]

In cazuri speciale se poate folosi contul 473 (Decontari din operatiuni in curs de clarificare) in momentul in care efectuati o incasare fara document care sa fie urmata de o stingere a respectivei tranzactii:

  • 5121 = 473 > incasare client, nu implica referinte
  • emiteti factura aferenta avansului
  • 473 = 411 > stingerea avansului