Manual:Integrat/Module/WooCommerce: Diferență între versiuni

De la Manual
Jump to navigation Jump to search
(Pagină nouă: Preluare comenzi - site {|align=left |__FORCETOC__ |} == Rezumat == Acest manual va ajuta sa configurati modulul O...)
 
m
Linia 1: Linia 1:
[[Manual:Integrat/Module/OpenCart/Preluare comenzi - site|Preluare comenzi - site]]
+
== Rezumat ==
 +
Acest manual va ajuta sa configurati modulul EMAG introdus in aplicatia Integrat.STS incepand cu versiunea 5.1.7 prin intermediu caruia aplicatia poate interactiona cu platforma marketplace.emag.ro prin intermediul functiilor API puse la dispozitia dezvoltatorilor.
 +
 
 +
*platforma = marketplace-api.emag.ro
 +
 
 +
==Functii API==
 +
===Comenzi clienti===
 +
 
 +
marketplace-api.emag.ro/api-3/order/count si marketplace-api.emag.ro/api-3/order/read
 +
 
 +
Prin intermediul acestor functii se descarca comenzile primite de la clienti. La apalarea acestor functii se folosesc:
 +
 
 +
- data de inceput - de la data
 +
 
 +
- data de sfarsit - pana la data
 +
 
 +
- status - Anulate, Noi, Procesate, Pregatite, Finalizate, Stornate
 +
 
 +
===Facturi clienti===
 +
 
 +
marketplace-api.emag.ro/api-3/order/attachments/save
  
{|align=left
+
Prin intermediul acestei functii se va crea o legatura pe site-ul EMAG catre factura generata in format PDF si urcata pe site-ul dvs.
|__FORCETOC__
 
|}
 
  
== Rezumat ==
+
===Articole===
+
marketplace-api.emag.ro/api-3/product_offer/read si marketplace-api.emag.ro/api-3/product_offer/count
Acest manual va ajuta sa configurati modulul OpenCart introdus in aplicatia Integrat.STS incepand cu versiunea 4.5.5 prin intermediu caruia aplicatia poate actualiza in mod automat un magazin online gestionat de platforma e-commerce OpenCart versiunea 3.0.3.1, valabil doar intr-o singura limba.
+
 
 +
Prin intermediul acestei functii se descarca catalogul dvs. de articole de pe platforma.
 +
 
 +
==Fereastra API - Comenzi==
 +
 
 +
===pagina Comenzi===
 +
In aceasta pagina sunt afisate comenzile primite de la clienti pe platfoma. La preluarea comenzii se completeaza automat numarul de referinta (Nr.Ref) cu numarul comenzii alocate de platforma si se adauga :
 +
 
 +
- #EMAG la comenzile primite
 +
 
 +
- #EMAG# la stornari
 +
 
 +
Prin intermediul acestui numar se va pastra legatura cu platfoma.
 +
 
 +
Pentru generarea facturilor trebuie sa se selecteze comenzile prin bifarea acestora manual (rubrica *) sau prin selectarea automata care se efectueaza prin apasarea butonului '''Selectare''' urmata de apasarea butonului '''Generare facturi'''. In cazul in care o comanda nu se poate factura trebuie verificata rubrica explicatie.
 +
 
 +
===pagina Miscari===
 +
In aceasta pagina sunt prezentate miscarile aferente comenzilor primite pe platforma. Este utila pentru momentele in care comanda nu poate fi facturata deoarece prezinta fiecare rand din comanda si eventualele probleme (cod nemapat).  
 +
 
 +
===pagina Facturi===
 +
In aceasta pagina sunt afisate facturile emise catre clienti pe platfoma. Publicarea facturilor pe platforma se poate efctua dupa generarea acestora in pagina '''Comenzi'''. Pentru publicarea trebuie sa se selecteze facturile prin bifarea acestora manual (rubrica *) sau prin selectarea automata care se efectueaza prin apasarea butonului '''Selectare''' urmata de apasarea butonului '''Publicare facturi'''.
 +
 
 +
Publicarea consta in:
 +
 
 +
1. crearea facturii in format PDF
 +
 
 +
2. urcarea facturii pe site-ul dvs. intr-un director care nu este vizibil pe web
  
Incepem prin a va prezenta prescurtarile folosite in acest manual:
+
3. adaugarea unui link catre factura urcata pe site-ul dvs. pe platforma
  
*ERP - aplicatia Integrat.STS
+
Trebuie avut in vedere ca facturile trebuie sa ramana pe site-ul dvs. deoarece platforma nu pastreaza decat link-ul catre factura. In cazul in care aceste facturi se sterg de pe site-ul dvs. aceastea nu vor mai fi disponibile pe platforma.
*OC - platforma e-commerce OpenCart
 
*OC:+1 - identificator generat de catre OC
 
*ERP:+1 - identificator generat de catre ERP
 
  
Acest modul este foarte util avand in vedere ca tabelele din ERP contin majoritatea informatiilor necesare crearii unui magazin online.  
+
===pagina Articole===
 +
In aceasta pagina sunt afisate articolele publicate pe platforma. Pentru descarcarea acestora trebuie apasat butonul '''Descarcare articole'''. Vor fi considerate articole cu probleme acele articole care nu au fost echivalate/mapate.
  
Pe langa informatiile cu care sunteti deja familiarizati:  
+
Tabelul contine:
*denumirea articolului
+
- Cod - codul articolului din baza dvs. de date
*grupa din care face parte
 
*pretul de vanzare, etc
 
prezentarea on-line a unui articol atrage dupa sine cateva proprietati pe care, cel mai probabil, nu le-ati folosit pana in prezent:
 
*brand/marca/producator
 
*imaginea produsului/grupei/brandului
 
*dimensiunile produsului
 
*caracteristici
 
*proprietati specifice magazinelor online:
 
**description (descriere)
 
**meta tag title (titlul paginii)
 
**meta tag description (descrierea paginii)
 
**meta tag keywords (cuvinte cheie)
 
  
== Cum functioneaza? ==
+
- Denumire - denumirea articolului din baza dvs. de date
  
Au fost implementate trei functii principale care efectueaza sincronizarea informatiilor existente in cele doua baze de date:
+
- Cod2 - codul articolului din baza de date a platformei
  
* Export: sursa ERP si destinatie OC (Grupe de articole, Articole, Stocuri, Preturi, Branduri)
+
- Denumire2 - denumirea articolului din baza de date a platformei
* Import: sursa OC si destinatie ERP (Comenzi, Clienti, Adrese)
 
* Export: sursa ERP si destinatie OC (Stocuri)
 
  
* in tabelul in care sunt gestionate monedele, '''oc_currency''', se va actualiza doar rubrica '''value''' = 1/curs moneda rotunjit in 8 zecimale
+
- CodExtern - codul atribuit de platforma
  
In continuare sunt prezentate modificarile aduse ERP-ului si rubricile care contribuie la prezentarea corecta si completa a articolelor in mediul virtual.
+
- CodExtern2 - cod suplimentar atribuit de platforma
  
Informatiile din urmatoarele tabele sunt gestionate in totalitate de ERP:  
+
Legatura intre articolele din baza dvs. de date si cele din baza de date a platformei se realizeaza prin intermediul rubricii '''Cod2'''. Echivalarea/maparea se realizeaza astfel:
  
*oc_attribute
+
- deschidere fereastra '''Catalog articole'''
*oc_attribute_description
 
*oc_attribute_group
 
*oc_attribute_group_description
 
*oc_banner_image
 
*oc_category
 
*oc_category_description
 
*oc_category_filter
 
*oc_category_path
 
*oc_category_to_store
 
*oc_filter
 
*oc_filter_description
 
*oc_filter_group
 
*oc_filter_group_description
 
*oc_manufacturer
 
*oc_manufacturer_to_store
 
*oc_product
 
*oc_product_attribute
 
*oc_product_description
 
*oc_product_discount
 
*oc_product_filter
 
*oc_product_image
 
*oc_product_option = nefolosit
 
*oc_product_option_value = nefolosit
 
*oc_product_related
 
*oc_product_special
 
*oc_product_to_category 
 
*oc_product_to_store
 
*oc_oc_currency
 
  
Tabele interogate:
+
- cautare articol
*oc_order
 
*oc_order_product
 
*oc_customer
 
  
== Status comanda ==
+
- modificare articol
*1 = Asteptare
 
*2 = Preluata
 
*3 = In Lucru
 
*4 = intern
 
*5 = intern
 
*6 = intern
 
*7 = Pregatita
 
*8 = Facturata
 
*9 = Incasata
 
*99 = Anulata
 
  
== Grupe de articole ==
+
- selectare pagina '''Echivalente'''
  
Au fost adaugate rubricile:
+
- apasare buton '''Editare echivalente'''
*html Description
 
*Meta Tag Title
 
*Meta Tag Description
 
*Meta Tag Keywords
 
Acestea sunt necesare pentru definirea corecta si completa a unei grupe de articole in baza de date OC.
 
 
Pentru ca o grupa de articole sa ajunga sa fie publicata, trebuie sa aiba completata rubrica “Ordine” cu o valoare mai mare decat zero.
 
  
Structura arborescenta a grupelor va fi publicata ca atare. Ordinea de afisare pe site a grupelor o impune valoarea completata in rubrica “Ordine”.
+
- se completeaza
  
Caracteristicile definite la nivelul grupei de articole, impreuna cu valorile lor stabilite la nivelul fiecarui articol, sunt destinate sa constituie zona de filtrare, respectiv zona de specificatii care ajuta la compararea articolelor.
+
-- Tip = Cod bare
  
Prin intermediul variabilelor '''sts_category_meta*''' se poate compune automat titlul, descrierea si cuvintele cheie. Compunerea se aplica doar daca rubricile '''Meta title''', '''Meta descriere''' si '''Meta keyword''' nu au fost completate manual in catalog.
+
-- Cod = Cod2 (ex. 500#EMAG")
  
Structura tabelelor [[Manual:Integrat/Module/OpenCart/Grupe|oc_category, oc_category_description]].
+
-- Denumire = EAN-128
  
== Catalog articole ==
+
- urmat de apasarea butonului '''OK''' si apoi a butonului '''Salvare'''
  
Au fost adaugate rubricile:
+
La revenirea in pagina '''Articole''', dupa adaugarea unei echivalente, se apasa butonul '''Actualizare'''.
*html Description
 
*Meta Tag Title
 
*Meta Tag Description
 
*Meta Tag Keywords
 
Acestea sunt necesare pentru definirea corecta si completa a unui articol in baza de date OC.
 
 
In cazul in care rubricile mentionate anterior se vor intretine prin intermediul OC, atunci aveti posibilitatea sa dezactivati actualizarea acestora de catre ERP.
 
  
Pentru caracteristicile definite la nivelul grupei de articole, se pot declara valorile pentru fiecare articol. Aceste valori sunt destinate sa constituie zona de filtrare, respectiv zona de specificatii care ajuta la compararea articolelor.
+
==Conector==
 +
Pentru activarea conectorului sunt necesare urmatoarele informatii:
  
Prin intermediul variabilelor '''sts_product_meta*''' se poate compune automat titlul, descrierea si cuvintele cheie. Compunerea se aplica doar daca rubricile '''Meta title''', '''Meta descriere''' si '''Meta keyword''' nu au fost completate manual in catalog.
+
platforma (API)
  
Structura tabelelor [[Manual:Integrat/Module/OpenCart/Articole|oc_product, oc_product_description, oc_product_discount, oc_product_image, oc_manufacturer, oc_product_special, oc_banner_image ]].
+
- numele utilizatorului pentru accesarea platformei
  
== Gestiune ==
+
- parola pentru accesarea platformei
Pentru a putea exporta catre site in cadrul conectorului, trebuie sa se completeze rubrica Gestiune cu gestiunea corespunzatoare conexiunii respective prin selectarea acesteia din catalogul de gestiuni.
 
Atentie! In catalogul '''Preturi vanzare''' trebuie sa existe cel putin o lista de pret activa pentru gestiunea selectata si deasemenea trebuie sa fie bifata optiunea '''Oferta site'''.
 
  
== Activare FTP ==
+
- tabela in care se vor inregistra vanzarile
Pentru a putea realiza conexiunea la serverul FTP trebuiesc completate rubricile"
 
{| class="wikitable"
 
!colspan="4" style="text-align:left;"|Server FTP 
 
|-
 
|'''denumire'''
 
|'''tip'''
 
|'''explicatie'''
 
|-
 
|Activare FTP
 
|L(1)
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|Server*
 
|C(100)
 
|exemplu.ro (pentru a verifica conexiunea se apasa click pe eticheta Server*)
 
|-
 
|Port
 
|N(10) 
 
|daca nu se atribuie un port, se completeaza automat cu 21 in momentul deschiderii conexiunii
 
|-
 
|Director
 
|C(100)
 
|/exemplu.ro/image/catalog/demo/ (calea absoluta catre directorul care contine imaginile)
 
|-
 
|Subdirector
 
|C(100) 
 
|in cazul OC nu trebuie completat
 
|-
 
|Utilizator
 
|C(50) 
 
|numele de utilizator pentru conectare la serverul FTP
 
|-
 
|Parola
 
|C(50) 
 
|parola pentru conectare la serverul FTP
 
|-
 
|Conectare AuthTLS
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ (daca conectarea se realizeaza printr-un certificat)
 
|-
 
|Certificat
 
|L(1) 
 
|fisierul care contine certificatul (daca conectarea se realizeaza printr-un certificat)
 
|-
 
|}
 
  
== Activare ODBC ==
+
- tip documentului folosit pentru vanzare
{| class="wikitable"
 
!colspan="4" style="text-align:left;"|Server ODBC 
 
|-
 
|'''denumire'''
 
|'''tip'''
 
|'''explicatie'''
 
|-
 
|Activare ODBC
 
|L(1)
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|Server*
 
|C(100)
 
|exemplu.ro (pentru a verifica conexiunea se apasa click pe eticheta Server*)
 
|-
 
|Port
 
|N(10) 
 
|daca nu se atribuie un port, se completeaza automat cu 3306 in momentul deschiderii conexiunii
 
|-
 
|Driver
 
|C(100)
 
|MySQL ODBC 3.51 Driver
 
|-
 
|Baza de date
 
|C(100) 
 
|denumirea bazei de date
 
|-
 
|Utilizator
 
|C(50) 
 
|numele de utilizator pentru conectare la baza de date
 
|-
 
|Parola
 
|C(50) 
 
|parola pentru conectare la baza de date
 
|-
 
|}
 
  
== Pas cu pas ==
+
- articolul folosit pentru transport
*se adauga conectorul de tip FO-OC prin intermediul ferestrei Cataloage/EDI - Conectori
 
*se verifica daca cele doua conexiuni sunt completate corect prin apelarea rubricii Server* la fiecare in parte
 
*se completeaza corect variabilele '''sts''' descrise in aceasta pagina
 
*se uploadeaza [[Manual:Integrat/Articole/Imagini#Upload|imaginile]] articolelor
 
*se apeleaza procedure de '''Export catre site''' din modulul Front office
 
  
==Preturi vanzare==
+
- procentul de TVA care se aplica la transport
Pentru clientii care '''nu''' fac parte dintr-un grup preturile sunt obtinute din listele de pret care au bifata rubrica '''Oferta site''' si sunt adaugate in site cu '''customer_group_id''' egal cu valoarea stabilita in variabila '''sts__customer_group_id'''.
 
  
Pentru clientii care fac parte dintr-un grup preturile sunt obtinute din listele de pret astfel:
+
- articolul folosit pentru voucher
*1. trebuie specificat clientul in lista de pret
 
*2. clientul trebuie sa aiba completata rubrica '''Tip tert'''
 
*3. in catalogul [[Manual:Integrat/Terti/Tipuri de terti/Editare|Tipuri de terti]] rubrica ID trebuie sa fie completata cu valoarea rubricii '''customer_group_id''' generata de OC
 
  
Trebuie avut un vedere ca preturile speciale se aplica pe fiecare grup de clienti in parte.
+
- moneda in care se emite factura
  
In cazul in care in lista de baza se completeaza '''discount pe volum''' acest discount se acorda doar clientilor din grupul respectiv.
+
- numarul de zecimale pentru rotunjiri
  
Exemplu:
+
- Livrare OSS
===Lista de pret generala + discount pe volum===
 
*pret de lista 100 RON
 
*discount pe volum 20-49 > 10% = 10 RON > pret final 90 RON
 
*discount pe volum 50-80 > 20% = 20 RON > pret final 80 RON
 
'''De aceste preturi beneficiaza toti clientii din grupul implicit.'''
 
  
===Lista de pret generala client + legatura la lista de baza generala + discount + discount pe volum===
+
date despre conectarea la site-ul dvs. (FTP)
*pret in lista de baza 100 RON
 
**discount la pretul din lista de baza > 25% = 25 RON > pret final 75 RON
 
***discount pe volum stabilit in lista clientului 20-49 > 5% = 3.75 RON > 71.25 RON
 
***discount pe volum stabilit in lista clientului 50-80 > 9% = 6.75 RON > 68.25 RON
 
'''In cazul clientilor care au lista de pret se aplica discountul pe volum din lista de pret respectiva.'''
 
  
===Lista de pret promotionala===
+
- adresa serverului
Ofertele promotionale sunt declarate in ERP ca si liste de pret completand perioada de valabilitate si cu legatura la lista de baza.
 
  
*4.generala cu legatura promotionala
+
- directorul FTP in care se vor urca facturile = /public_emag/facturi/
*8.client cu legatura promotionala
 
  
Acestea sunt inregistrate in functie de valoare variabilei '''sts_promotie_special''':
+
- utilizator
*0 = '''oc_product_discount'''
 
**clientii nu pot vedea pretul vechi dar se poate acorda discount pe volum
 
*1 = '''oc_product_special'''
 
**clientii pot vizualiza pretul vechi dar nu se poate acorda discount pe volum
 
**lista trebuie sa fie legata la o lista de baza pentru a se putea stabili pretul anterior si cel aferent promotiei; pe site se vor afisa ambele preturi dar cel din lista de baza va fi taiat '''<s>100.00</s>''' iar cel nou va fi normal '''75.00'''
 
**trebuie avut in vedere ca ERP-ul poate acorda acest tip de discount inclusiv pentru acest tip de discount
 
**de preferat ca acestor oferte sa nu li se adauge discount pentru volum
 
  
Exemplu:
+
- parola
*pret in lista de baza 100 RON
 
**discount la pretul din lista de baza > 25% = 25 RON > pret final 75 RON
 
**pe site se vor afisa ambele preturi
 
'''Chiar daca se defineste discount pe volum acesta nu este transmis pe site.'''
 
  
=FAQ=
+
Activarea se reazlizeaza prin bifarea rubricilor '''Activare FTP''' si '''Activare API'''.
==De ce nu ajung articolele promovate in sliderul principal?==
 
Pentru ca un articol sa fie prezentat in slider :
 
*in catalogul '''Preturi vanzare'''
 
**rubrica '''Promovat''' trebuie sa fie bifata
 
**rubrica '''Pret''' trebuie sa fie diferita de ZERO
 
**rubrica '''Blocat''' trebuie sa nu fie bifata
 
*articolul sa aiba imagine atasata
 
  
==De ce nu ajung brandurile pe site (Brands/Manufacturers)?==
+
In cazul in care utilizatorul specificat in conexiunea FTP are acces direct la directorul de facturi atunci rubrica '''director FTP''' nu trebuie completata deoarece aplicatia nu trebuie sa schimbe directorul.
Pentru ca un brand definit in catalogul de branduri din aplicatie sa fie vizibil pe site, trebuie sa existe cel putin un articol care indeplineste conditiile de publicare pe site a carui rubrica a fost completata cu brandul respectiv.
 
  
Brandurile care nu au fost alocate nici unui articol '''nu vor fi adaugate''' in tabela '''oc_manufacturers'''.
+
In cazul in care se doreste schimbarea directorului in care se urca facturile atunci aceasta modificare trebuie realizata si in get_invoice.php.
  
==De ce nu apar brandurile in banner-ul specific pe site (Brands/Manufacturers)?==
+
==Site-ul dvs.==
Aparitia brandului in cadrul banner-ul specific pe site depinde de:
+
Pe site-ul dvs. facturile se vor urca intr-un director care nu va fi vizibil pe web. Link-ul catre site-ul dvs. va face referire la o functie prezenta pe site-ul public care are ca rol descarcarea facturilor.
  
- completarea corecta a variabilei '''sts__brand_banner_id'''; de obicei acest '''id''' este '''8''' si se regaseste in tabelul '''oc_banner''' si '''oc_banner_image''' cu titlul '''Manufacturers'''. Daca dezvoltatorul site-ului foloseste alt '''id''' pentru pentru branduri, trebuie completata variabila '''sts__brand_banner_id''' cu id-ul respectiv.
+
Aceasta functie trebuie plasata in directorul '''public_html/api/emag/get_invoice.php'''. Rolul acesteia consta in descarcarea unei facturi doar atunci cand se cunoaste cu exactitate numele fisierului aferent facturii.
  
- brandul trebuie sa aiba atasata o imagine si aceasta sa fie prezenta pe site
+
Linkul care se trimite pe platforma:
  
Dupa upload-ul imaginii pe site prin intermediul ferestrei '''Imagini''', trebuie efectuat un '''Export catre site''' din meniul '''Front office'''.
+
<nowiki>https://site-ul-dvs.ro/</nowiki>'''api/emag/get_invoice.php'''?'''filename=0000001-EMAG-100.00-FV-ONLINE-00001-20.01.2021.pdf'''
  
==De ce se vad brandurile implicite?==
+
unde:
Aplicatia actualizeaza prin adaugare sau stergere imaginile brandurilor daca rubrica '''banner_image_id_sts''' este completata cu id-ul din baza de date OC in variabilele conectorului.
 
  
==De ce anumite articole nu sunt disponibile pe site?==
+
api/emag/get_invoice.php = locatia implicita - nu poate fi modificata
In functie de setarile variabilelor '''sts''', aplicatia completeaza rubrica '''Status''' aferenta articolului cu valoarea 0=inactiv sau cu valoarea 1=activ.
 
  
Articolele marcate cu 0=inactiv nu vor fi active pentru comanda pe site.
+
0000001 = numarul comenzii alocate de platforma
  
- sts_export_pret_completat = 1, atunci se vor exporta doar articolele care au stabilit pret de vanzare si nu sunt blocate
+
EMAG = numele conectorului
  
- sts_export_pret_completat = 0, atunci se vor exporta toate articolele din catalog
+
100.00 = valoare facturii
  
- articolele fara pret sau blocate nu vor fi sterse de pe site, va fi modificat doar statusul acestora in 0=inactiv
+
FV = tipul de document (factura de vanzare)
  
==Produsele promovate==
+
ONLINE = seria facturii
Produsele promovate se marcheaza in listele de pret de vanzare si apar in sliderul/bannerul de pe pagina principala. Acestea sunt inregistrate in tabelul '''oc_banner_image'''.
 
  
=Variabile=
+
00001 = numarul facturii
  
{| class="wikitable"
+
20.01.2021 = data facturii
!colspan="4" style="text-align:left;"|sts_variabile 
 
|-
 
|'''denumire'''
 
|'''tip'''
 
|'''explicatie'''
 
|-
 
|sts__brand_banner_id
 
|L(1)
 
|implicit 0 (banerul pentru producatori poate fi 8, de verificat in OC)
 
|-
 
|sts__promovat_banner_id
 
|L(1)
 
|implicit 0 (banerul pentru articole promovare (slider) poate fi 7, de verificat in OC)
 
|-
 
|sts__customer_group_id
 
|L(1)
 
|implicit 1
 
|-
 
|sts__language_id
 
|L(1) 
 
|implicit 1
 
|-
 
|sts__store_id
 
|L(1) 
 
|implicit 0
 
|-
 
|sts_asemanatoare
 
|N(3) 
 
|0 = inactiv, n = numarul maxim produse/articole asemanatoare
 
|-
 
|sts_category_meta_description
 
|C(200) 
 
|Cel mai bun pret pentru <<lcDenumire>> gasiti la <<lcSite>>. Cumpara acum!
 
|-
 
|sts_category_meta_keyword
 
|C(200) 
 
| <<lcKeyword>>, <<lcSite>>
 
|-
 
|sts_category_meta_keyword_first
 
|N(1) 
 
|numarul de cuvinte care va compune primul sir din <<lcKeyword>>
 
|-
 
|sts_category_meta_title
 
|C(200)
 
|<<lcDenumire>> <<lcSite>>
 
|-
 
|sts_export
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_export_pret_completat
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_export_status_influentat_de_pret
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_export_status_influentat_de_stoc
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_export_stoc
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_export_stoc_minus_comandat
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_export_stoc_pozitiv
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_imagini
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_imagini_director_local
 
|C(100)
 
|C:\Imagini
 
|-
 
|sts_imagini_director_server
 
|C(100)
 
|catalog/demo/
 
|-
 
|sts_imagini_xml_md5
 
|C(100) 
 
|exemplu.ro/image/catalog/demo/xmlmd5.php
 
|-
 
|sts_import
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv, 1 = activ
 
|-
 
|sts_lista_pret_site
 
|L(1) 
 
|0 = inactiv (se publica lista generala), 1 = activ (se publica lista de site)
 
|-
 
|sts_product_meta_description
 
|C(200) 
 
|Cel mai bun pret pentru <<lcDenumire>> gasiti la <<lcSite>>. Cumpara acum!
 
|-
 
|sts_product_meta_keyword
 
|C(200) 
 
| <<lcKeyword>>, <<lcSite>>
 
|-
 
|sts_product_meta_keyword_first
 
|N(1) 
 
|numarul de cuvinte care va compune primul sir din <<lcKeyword>>
 
|-
 
|sts_product_meta_title
 
|C(200)
 
|<<lcDenumire>> <<lcSite>>
 
|-
 
|sts_promotie_special
 
|L(1) 
 
|promotiile > 0 = oc_product_discount, 1 = oc_product_special
 
|}
 
  
=Tips=
+
Aici https://www.softteam.ro/update/integrat/emag/get_invoice.txt gasiti sursa pentru fisierul get_invoice.php care trebuie salvat in locatia site-ul-dvs.ro/api/emag/get_invoice.php. In cadrul acestui fisier trebuie sa se modifice '''###root###''' prin atribuirea valorii corecte.
*FTP:Director = /public_html/oc/image/catalog/demo
 
*https://www.softteam.ro/update/integrat/oc/xmlmd5.txt > exemplu.ro/oc/image/catalog/demo/xmlmd5.php
 

Versiunea de la data 7 august 2022 01:06

Rezumat[modificare]

Acest manual va ajuta sa configurati modulul EMAG introdus in aplicatia Integrat.STS incepand cu versiunea 5.1.7 prin intermediu caruia aplicatia poate interactiona cu platforma marketplace.emag.ro prin intermediul functiilor API puse la dispozitia dezvoltatorilor.

  • platforma = marketplace-api.emag.ro

Functii API[modificare]

Comenzi clienti[modificare]

marketplace-api.emag.ro/api-3/order/count si marketplace-api.emag.ro/api-3/order/read

Prin intermediul acestor functii se descarca comenzile primite de la clienti. La apalarea acestor functii se folosesc:

- data de inceput - de la data

- data de sfarsit - pana la data

- status - Anulate, Noi, Procesate, Pregatite, Finalizate, Stornate

Facturi clienti[modificare]

marketplace-api.emag.ro/api-3/order/attachments/save

Prin intermediul acestei functii se va crea o legatura pe site-ul EMAG catre factura generata in format PDF si urcata pe site-ul dvs.

Articole[modificare]

marketplace-api.emag.ro/api-3/product_offer/read si marketplace-api.emag.ro/api-3/product_offer/count

Prin intermediul acestei functii se descarca catalogul dvs. de articole de pe platforma.

Fereastra API - Comenzi[modificare]

pagina Comenzi[modificare]

In aceasta pagina sunt afisate comenzile primite de la clienti pe platfoma. La preluarea comenzii se completeaza automat numarul de referinta (Nr.Ref) cu numarul comenzii alocate de platforma si se adauga :

- #EMAG la comenzile primite

- #EMAG# la stornari

Prin intermediul acestui numar se va pastra legatura cu platfoma.

Pentru generarea facturilor trebuie sa se selecteze comenzile prin bifarea acestora manual (rubrica *) sau prin selectarea automata care se efectueaza prin apasarea butonului Selectare urmata de apasarea butonului Generare facturi. In cazul in care o comanda nu se poate factura trebuie verificata rubrica explicatie.

pagina Miscari[modificare]

In aceasta pagina sunt prezentate miscarile aferente comenzilor primite pe platforma. Este utila pentru momentele in care comanda nu poate fi facturata deoarece prezinta fiecare rand din comanda si eventualele probleme (cod nemapat).

pagina Facturi[modificare]

In aceasta pagina sunt afisate facturile emise catre clienti pe platfoma. Publicarea facturilor pe platforma se poate efctua dupa generarea acestora in pagina Comenzi. Pentru publicarea trebuie sa se selecteze facturile prin bifarea acestora manual (rubrica *) sau prin selectarea automata care se efectueaza prin apasarea butonului Selectare urmata de apasarea butonului Publicare facturi.

Publicarea consta in:

1. crearea facturii in format PDF

2. urcarea facturii pe site-ul dvs. intr-un director care nu este vizibil pe web

3. adaugarea unui link catre factura urcata pe site-ul dvs. pe platforma

Trebuie avut in vedere ca facturile trebuie sa ramana pe site-ul dvs. deoarece platforma nu pastreaza decat link-ul catre factura. In cazul in care aceste facturi se sterg de pe site-ul dvs. aceastea nu vor mai fi disponibile pe platforma.

pagina Articole[modificare]

In aceasta pagina sunt afisate articolele publicate pe platforma. Pentru descarcarea acestora trebuie apasat butonul Descarcare articole. Vor fi considerate articole cu probleme acele articole care nu au fost echivalate/mapate.

Tabelul contine: - Cod - codul articolului din baza dvs. de date

- Denumire - denumirea articolului din baza dvs. de date

- Cod2 - codul articolului din baza de date a platformei

- Denumire2 - denumirea articolului din baza de date a platformei

- CodExtern - codul atribuit de platforma

- CodExtern2 - cod suplimentar atribuit de platforma

Legatura intre articolele din baza dvs. de date si cele din baza de date a platformei se realizeaza prin intermediul rubricii Cod2. Echivalarea/maparea se realizeaza astfel:

- deschidere fereastra Catalog articole

- cautare articol

- modificare articol

- selectare pagina Echivalente

- apasare buton Editare echivalente

- se completeaza

-- Tip = Cod bare

-- Cod = Cod2 (ex. 500#EMAG")

-- Denumire = EAN-128

- urmat de apasarea butonului OK si apoi a butonului Salvare

La revenirea in pagina Articole, dupa adaugarea unei echivalente, se apasa butonul Actualizare.

Conector[modificare]

Pentru activarea conectorului sunt necesare urmatoarele informatii:

platforma (API)

- numele utilizatorului pentru accesarea platformei

- parola pentru accesarea platformei

- tabela in care se vor inregistra vanzarile

- tip documentului folosit pentru vanzare

- articolul folosit pentru transport

- procentul de TVA care se aplica la transport

- articolul folosit pentru voucher

- moneda in care se emite factura

- numarul de zecimale pentru rotunjiri

- Livrare OSS

date despre conectarea la site-ul dvs. (FTP)

- adresa serverului

- directorul FTP in care se vor urca facturile = /public_emag/facturi/

- utilizator

- parola

Activarea se reazlizeaza prin bifarea rubricilor Activare FTP si Activare API.

In cazul in care utilizatorul specificat in conexiunea FTP are acces direct la directorul de facturi atunci rubrica director FTP nu trebuie completata deoarece aplicatia nu trebuie sa schimbe directorul.

In cazul in care se doreste schimbarea directorului in care se urca facturile atunci aceasta modificare trebuie realizata si in get_invoice.php.

Site-ul dvs.[modificare]

Pe site-ul dvs. facturile se vor urca intr-un director care nu va fi vizibil pe web. Link-ul catre site-ul dvs. va face referire la o functie prezenta pe site-ul public care are ca rol descarcarea facturilor.

Aceasta functie trebuie plasata in directorul public_html/api/emag/get_invoice.php. Rolul acesteia consta in descarcarea unei facturi doar atunci cand se cunoaste cu exactitate numele fisierului aferent facturii.

Linkul care se trimite pe platforma:

https://site-ul-dvs.ro/api/emag/get_invoice.php?filename=0000001-EMAG-100.00-FV-ONLINE-00001-20.01.2021.pdf

unde:

api/emag/get_invoice.php = locatia implicita - nu poate fi modificata

0000001 = numarul comenzii alocate de platforma

EMAG = numele conectorului

100.00 = valoare facturii

FV = tipul de document (factura de vanzare)

ONLINE = seria facturii

00001 = numarul facturii

20.01.2021 = data facturii

Aici https://www.softteam.ro/update/integrat/emag/get_invoice.txt gasiti sursa pentru fisierul get_invoice.php care trebuie salvat in locatia site-ul-dvs.ro/api/emag/get_invoice.php. In cadrul acestui fisier trebuie sa se modifice ###root### prin atribuirea valorii corecte.