Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare

De la Manual
< Manual:Integrat‎ | Salarii‎ | Actualizari‎ | Angajati
Versiunea din 30 mai 2019 08:45, autor: Avir (Discuție | contribuții) (Pagină nouă: Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati. Observatii In cazul in care nu folositi modulul de Salarii al aplicatie, dar doriti sa completati inf...)
(dif) ← Versiunea anterioară | Versiunea curentă (dif) | Versiunea următoare → (dif)
Jump to navigation Jump to search

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati. Observatii In cazul in care nu folositi modulul de Salarii al aplicatie, dar doriti sa completati informatii despre angajatii care sunt agent/delegat/sofer/gestionar sau vanzator (in avize, facturi, gestiuni, terti, note contabile, etc) folositi Angajati – date sumare.

Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei Adaugare/F2 (vezi si Ce inseamna mesajul „Aveti deja un angajat cu acest CNP”)

Pentru fiecare angajat trebuie sa completati obligatoriu rubricile: Nume, Colectiv, Functie, Casa de asigurari sanatate cu care are contract, CNP, Incadrat, Lichidat, Program, Salariu brut. Observatii • Verificarea corectitudinii CNP-ului se face automat. • Rubricile Colectiv, Functie, Casa de asigurari sunt campuri care permit cautare rapida (vezi si Ce fac daca nu gasesc informatia dorita in lista de selectie)

Datele referitoare la adresa, act de identitate, data nasterii se pot completa/vizualiza apasand cu mouse-ul pe „Date personal & persoane in intretinere”. Se pot completa si date referitoare la contractul de munca negociat (tip, numar, perioada de valabilitate, zile de concediu de odina negociate)

Pentru un angajat se pot adauga/modifica/ sterge si informatii despre: Persoane in intretinere, Sporuri, Dotari, Card. Pentru actualizarea acestor informatii, va pozitionati pe angajatul dorit, apelati functia de Modificare/F3 si continuati cu actualizarea tipului de informatie dorita.

Observatii • Pentru un nou angajat puteti completa rubrica Incadrat (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Incadrat/Revenire din intrerupere contract de munca) o cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care faceti salariile. In acest caz sunteti atentionat ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile; o cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna sunteti intrebat daca acordati deducere in luna de incadrare. • Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata - in special in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Lichidat/Intrerupere contract de munca) • Pentru un angajat al carui program este mai mic de 8 ore se poate bifa optiunea „Contract Part time” pentru angajatii care au cartea de munca la alta firma si care la Dvs nu primesc deduceri. In cazul in care angajatul este Part time se completeaza si rublica Tip FF2 (necesara la fisele fiscale). • Completarea (bifarea) rubricilor Pensie, Somaj sau Sanatate din capitolul „Nu plateste” este posibila numai in cazul angajatilor Part Time, a cenzorilor, a celor din Consiliul de Administratie sau a cetatenilor straini. Bifarea unora dintre aceste rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect neretinerea respectivei sume. • Completarea (bifarea) rubricii „primeste deducere (cetatean strain)” este posibila numai in cazul angajatilor cetateni straini. Bifarea acestei rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect acordarea deducerii de baza la calcului impozitului datorat pe venit. • Completarea (bifarea) rubricii „din somaj” este posibila numai in luna in care se face incadrarea angajatului si daca legislatia in vigoare prevede reglementari cu privire la scutirea de la plata contributiilor la bugetele de stat pentru angajator. • Completarea rubricii Tip angajat este necesara numai in cazul in care respectivul angajat poate sa apara ca agent/delegat/sofer/gestionar sau vanzator pe un aviz/factura sau pentru un tert. • Bifarea rubricii Avans fix va da posibilitatea sa completati valoarea avansului fix pe care angajatul il incaseaza (vezi Tipuri de avans) • Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie (vezi si Cum „sterg” un angajat pentru care am date in istorie) • Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Puteti totusi sa ii modificati data de incadrare, data de lichidare, adresa, etc prin intermediul Fiselor fiscale.