Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii: Diferență între versiuni

De la Manual
Jump to navigation Jump to search
m
m (F12 Import pontaj)
 
(Nu s-au afișat 24 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 2: Linia 2:
 
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Salarii/Actualizari/Angajati - actualizari pontaj, CM, retineri si plati|Tutoriale]]'''
 
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Salarii/Actualizari/Angajati - actualizari pontaj, CM, retineri si plati|Tutoriale]]'''
  
 
+
Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre datele care intervin in calculul salarial prin intermediul ferestrelor subordonate.
*[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Concedii de odihna|Concedii de odihna]]
 
 
 
Prin intermediul acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] se pot gestiona informatii despre datele care intervin in calculul salarial.
 
  
 
In partea din dreapta se afiseaza perioada pentru care se fac calcule (luna, an si avans sau lichidare) si numarul de ore lucratoare al perioadei.
 
In partea din dreapta se afiseaza perioada pentru care se fac calcule (luna, an si avans sau lichidare) si numarul de ore lucratoare al perioadei.
Linia 11: Linia 8:
 
Implicit se afiseaza intr-un tabel informatii despre toti angajatii.
 
Implicit se afiseaza intr-un tabel informatii despre toti angajatii.
  
Completand rubrica '''Colectiv''' ( [[Manual:Integrat/Notiuni/Rubrici#Rubrici care permit cautare in cataloage|rubrici care permit cautare in cataloage]]) si apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F7|F7 actualizare]] se filtreaza informatiile doar pentru colectivul specificat.
+
==Modificarea==
 +
Modificarea / adaugarea de date pentru un angajat se realizeaza prin pozitionarea pe angajatul dorit si apelarea functiei '''F3 Modificare''' sau prin apasarea tastei '''Enter''' care are ca efect deschiderea ferestrei '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere_date_pt._calcul_salarii/Modificare|Culegere date pentru salarii - Modificare]]'''.
  
Eventualele erori de culegere (numar prea mare de ore) sunt evidentiate pe fundal galben. Bifand "Afisez numai erori" se obtine filtrea informatiilor angajatilor ale caror date nu sunt corecte.
+
==Link-uri==
 +
Apasand dreapta de mouse pe coloana '''Denumire''' se acceseaza fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare|Angajati]]'''.
  
Nerezolvarea acestor erori are ca efect imposibilitatea calcularii drepturilor salariale pentru toti angajati (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare#Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare|Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare]]''').
+
==Filtre==
 +
Completand rubrica '''Colectiv''' si apeland functia '''F7 Actualizare''' se filtreaza informatiile si se vor afisa doar angajatii care fac parte din acel colectiv.
  
Modificarea / adaugarea de date pentru un angajat se realizeaza prin pozitionarea pe angajatul dorit si apelarea functiei F3 Modificare sau prin apasarea tastei '''Enter''' care are ca efect deschiderea ferestrei [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Modificare|Modificare]]
+
==Erori==
  
=Functii=
+
Eventualele erori de culegere (numar prea mare de ore) sunt evidentiate pe fundal galben. Bifand "Afisez numai erori" se obtine filtrea informatiilor angajatilor ale caror date nu sunt corecte.
=F6 Concediu de odihna=
 
=F8 Ore si Tichete=
 
=F11 Import pontaj=
 
 
 
Informatiile despre pontajul angajatilor se pot introduce
 
*pentru fiecare angajat in parte prin intermediul ferestrei [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Modificare|Modificare]]
 
*pentru toti angajatii apeland functia '''F1 Import pontaj'''
 
 
 
==Actualizare Pontaj pentru toti angajatii==
 
Sunt puse la dispozitie doua functii care permit completarea anumitor informatii pentru toti angajatii.
 
 
 
===Actualizare concedii de odihna===
 
Se realizeaza prin intermediul functiei '''F6 Concediu de odihna'''.
 
 
 
Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre
 
*CO cf contract, CO rest anterior, CO rest an
 
*CO in luna
 
*CO pot lua
 
* CO iau
 
**completata implicit cu numarul maxim de zile CO care pot fi luate in luna
 
**poate fi modificata cu numarul de zile CO pe care le efectueaza in mod real angajatul in luna de salarii
 
**se calculeaza automat CO suma aferenta CO iau
 
 
 
Dupa eventuala modificare a rubricii '''CO  iau''', se bifeaza coloana marcata cu '''*''' pentru selectarea angajatului.
 
 
 
Se repeta operatia pentru toti angajatii care au efectuat concedii de odihna in luna de salarii.
 
 
 
Salvarea informatiilor pentru angajatii selectati se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
 
 
 
Abandonarea actiunii de actualizare a concediilor de odihna se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
 
 
 
[[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|Fereastra]] este prevazuta cu trei [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butoane]]
 
*Selectare - apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect selectarea tuturor angajatilor
 
*Deselectare - apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect deselectarea tuturor angajatilor
 
*Revenire - apasarea acestui [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|buton]] are ca efect revenirea la valorile initiale, adica sunt anulate eventualele modificari ale rubricii '''CO zile''' pentru toti angajatii
 
 
 
Bifarea rubricii '''Arata doar miscarile selectate''' filtreaza doar informatiile despre angajatii care au fost declarati ca avand zile CO in luna de calcul. Revenirea la informatii despre toti angajatii se realizeaza prin debifarea acestei rubrici.
 
 
 
===Ore si tichete de masa===
 
 
 
Se realizeaza prin intermediul functiei '''F8 Ore si tichete'''.
 
  
Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre
+
Nerezolvarea acestor erori are ca efect imposibilitatea calcularii drepturilor salariale pentru toti angajati (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Lichidare#Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare|Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare]]''').
*ore invoite, nemotivate, zile CO
 
*ore suplimentare, ore suplimentare in WE, tura in WE, ore de noapte
 
Unele dintre aceste rubrici pot sa fie inactive, fapt care face ca ele nu sunt prezente in tabelul in care se afiseaza informatiile despre angajati.
 
Activarea acestora se poate realiza prin stabilirea coeficientilor in setarile aferente salariilor (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Setari#Coeficienti|Salarii - Coeficienti]]''').
 
*tichete
 
Informatiile despre tichetele de masa acordate angajatilor pot fi completate automat apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butoanele]] '''Tichete conform ore lucrate''' sau '''Tichete conform ore lucrate + WE'''. Valorile rezultate din calcul pot fi modificate.
 
  
'''Observatii'''
+
==F6 Concedii de odihna==
 +
Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Concedii de odihna|Concedii de odihna]].
  
Informatiile se pot actualiza si prin intermediul unui fisier .XLS care trebuie sa contina obligatoriu coloanele CNP si Denumire, urmate de informatii despre tipul de ore care se preiau si, eventual, tichete de masa.
+
==F8 Ore si Tichete==
 +
Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Ore si tichete de masa|Ore si tichete de masa]].
  
Se apasa [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butoanul]] '''Cautare fisiere excel'''. Se obtine o lista cu fisierele .XLS din subdirectorul '''Import'''. Dublu-click pe fisierul dorit are ca efect importul propriu-zis.
+
== F11 Plati, tichete, etc==
 +
Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Plati, tichete, etc|Plati, tichete, etc]].
 +
==F12 Import pontaj==
 +
Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii/Import pontaj|Import pontaj]].
  
 +
==Listarea informatiilor==
 +
Listarea datelor de tip pontaj, plati intermediare, concedii medicale si retineri se face prin apelarea functiei '''F9 Listare''' sau apasand butonul '''Listare'''.
  
Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
+
Apare o fereastra din care se poate selecta raportul pentru tipul de informatii dorit.
  
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
+
Listarea pontajelor se poate face si apasand butonul '''Pontaj XLS'''. Se obtine un fisier .XLS cu:
 
 
==Actualizare Pontaj folosind un fisier generat de un Sistem de acces control==
 
Se realizeaza prin intermediul functiei '''F1 Import pontaj'''.
 
 
 
Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre orele de prezenta, invoit, nemotivat, CO, boala, peste program, etc furnizate de fisierul generat de Sistem de acces control.
 
 
 
Filtrarea afisarii informatiilor se poate face pe toti, lichidati, cu probleme, selectati, neselectati.
 
 
 
[[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|Fereastra]] este prevazuta cu butoane de
 
*Selectare - apasarea acestui buton are ca efect selectarea tuturor angajatilor
 
*Deselectare - apasarea acestui buton are ca efect deselectarea tuturor angajatilor
 
 
 
Selectarea sau Deselectarea unui angajat se face bifand casuta '''*'''.
 
 
 
Salvarea informatiilor pentru angajatii selectati se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
 
 
 
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
 
 
 
=Concedii medicale=
 
 
 
Pentru adaugarea unui concediu medical se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] si se selecteaza din lista '''Concedii medicale''' prin dublu-click.
 
In aceasta [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] se completeaza obligatoriu
 
*tip - se selecteaza din lista (Initial sau Continuare)
 
*serie
 
*numar
 
*data acordarii
 
*data de inceput
 
*data de sfarsit
 
*locul de prescriere - se selecteaza din lista
 
*codul indemnizatiei - se selecteaza din lista (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Date stabilite prin lege#Tipuri de concedii medicale|Tipuri de concedii medicale]]''')
 
 
Se mai completeaza
 
*cod boala - in cazul anumitor coduri de indemnizatie (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Date stabilite prin lege#Codificare boli|Codificare boli]]''')
 
*CNP copil - in cazul anumitor coduri de indemnizatie
 
*Nr aviz medic expert - daca este mentionat pe certificat
 
 
 
 
 
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
 
 
 
==Probleme la salvarea unui concediu medical - nu am informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu==
 
Salvarea informatiilor despre un concediu medical poate sa esueze in cazul in care, in arhiva furnizata de modulul de '''Salarii''', nu exista informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu necesar pentru calculul concediului medical.
 
 
 
Se pot adauga informatii despre zilele lucrate si venitul pentru care s-a achitat CAS apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] si selectand din lista '''Actualizare venituri''' prin dublu-click sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''Actualizare venituri''' (vezi '''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati - culegere date pentru calculul salarii/Actualizare venituri|Actualizare venituri]]''').
 
 
 
==Observatii==
 
*In cazul unui certificat medical de tip '''Continuare''' se afiseaza automat informatii despre concediul initial - seria, numarul si data la care a inceput
 
*In partea de jos a [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestrei]], se afiseaza date despre
 
**venitul pentru care s-a achitat CAS
 
**perioada luata in calcul
 
**numarul de zile aferente perioadei luate in calcul
 
**media zilnica a bazei de calcul a indemnizatiei
 
**zile - numarul de zile lucratoare aferent perioadei pentru care a fost acordat concediul medical
 
*Dupa completarea codului de indemnizatie, se afiseaza si coeficientul acordat din media zilnica pentru acest cod si se calculeaza automat '''Suma aferenta certificatului medical'''
 
 
 
=Retineri=
 
 
 
 
 
Pentru adaugarea unei retineri, se apeleaza functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] si se selecteaza din lista '''Retineri''' prin dublu-click.
 
 
 
In aceasta [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] se completeaza
 
*denumirea retinerii - obligatoriu - este o [[Manual:Integrat/Notiuni/Rubrici#Rubrici care permit cautare in cataloage|rubrica care permite cautare]] in catalogul de [[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Tipuri de retineri|Tipuri de retineri]]
 
*valoare - obligatoriu
 
*retinere cu caracter permanent - optional; aceasta rubrica se bifeaza in cazul unor retineri care se efectueaza o anumita perioada de timp (ex: pensie alimentara, garantii gestionar, etc); in acest caz se completeaza si
 
**perioada - obligatoriu - data de inceput si data de sfarsit a valabilitatii acestei retineri
 
**creditor - optional - este o [[Manual:Integrat/Notiuni/Rubrici#Rubrici care permit cautare in cataloage|rubrica care permite cautare]] in catalogul de [[Manual:Integrat/Terti/Catalog terti|Terti]] pentru selectarea unui beneficiar al retinerii
 
 
 
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
 
 
 
=Listarea informatiilor=
 
Listarea datelor de tip pontaj, plati intermediare, concedii medicale si retineri se face prin apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F9 Listare|F9 Listare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''Listare'''
 
 
 
Apare o [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] din care se poate selecta raportul pentru tipul de informatii dorit.
 
 
 
Listarea pontajelor se poate face si apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] '''Pontaj XLS'''. Se obtine un fisier .XLS cu
 
 
*informatii detaliate pentru fiecare zi calendaristica in parte si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
 
*informatii detaliate pentru fiecare zi calendaristica in parte si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
 
*informatii sinteza depre numarul total de ore lucrate, invoite, de concediu de odihna sau concediu medical, etc si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
 
*informatii sinteza depre numarul total de ore lucrate, invoite, de concediu de odihna sau concediu medical, etc si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
Pentru afisarea programului de lucru trebuie sa completati informatiile despre '''Ora & min. incepere program de lucru''' si '''Pauza de masa (minute)''' din [[Manual:Integrat/Cataloage/Date despre firma#Declaratia 112|Cataloage/Date despre firma - Declaratia 112]].
+
 
 +
Pentru afisarea programului de lucru trebuie sa completati informatiile despre '''Ora & min. incepere program de lucru''' si '''Pauza de masa (minute)''' din [[Manual:Integrat/Cataloage/Date despre firma#Declaratia 112|Cataloage/Date despre firma - Declaratia 112]].
  
 
=Intrebari frecvente=
 
=Intrebari frecvente=

Versiunea curentă din 23 februarie 2023 10:36

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre datele care intervin in calculul salarial prin intermediul ferestrelor subordonate.

In partea din dreapta se afiseaza perioada pentru care se fac calcule (luna, an si avans sau lichidare) si numarul de ore lucratoare al perioadei.

Implicit se afiseaza intr-un tabel informatii despre toti angajatii.

Modificarea[modificare]

Modificarea / adaugarea de date pentru un angajat se realizeaza prin pozitionarea pe angajatul dorit si apelarea functiei F3 Modificare sau prin apasarea tastei Enter care are ca efect deschiderea ferestrei Culegere date pentru salarii - Modificare.

Link-uri[modificare]

Apasand dreapta de mouse pe coloana Denumire se acceseaza fereastra Angajati.

Filtre[modificare]

Completand rubrica Colectiv si apeland functia F7 Actualizare se filtreaza informatiile si se vor afisa doar angajatii care fac parte din acel colectiv.

Erori[modificare]

Eventualele erori de culegere (numar prea mare de ore) sunt evidentiate pe fundal galben. Bifand "Afisez numai erori" se obtine filtrea informatiilor angajatilor ale caror date nu sunt corecte.

Nerezolvarea acestor erori are ca efect imposibilitatea calcularii drepturilor salariale pentru toti angajati (vezi Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare).

F6 Concedii de odihna[modificare]

Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei Concedii de odihna.

F8 Ore si Tichete[modificare]

Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei Ore si tichete de masa.

F11 Plati, tichete, etc[modificare]

Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei Plati, tichete, etc.

F12 Import pontaj[modificare]

Apelarea functie are ca efect deschiderea ferestrei Import pontaj.

Listarea informatiilor[modificare]

Listarea datelor de tip pontaj, plati intermediare, concedii medicale si retineri se face prin apelarea functiei F9 Listare sau apasand butonul Listare.

Apare o fereastra din care se poate selecta raportul pentru tipul de informatii dorit.

Listarea pontajelor se poate face si apasand butonul Pontaj XLS. Se obtine un fisier .XLS cu:

  • informatii detaliate pentru fiecare zi calendaristica in parte si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
  • informatii sinteza depre numarul total de ore lucrate, invoite, de concediu de odihna sau concediu medical, etc si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat

Pentru afisarea programului de lucru trebuie sa completati informatiile despre Ora & min. incepere program de lucru si Pauza de masa (minute) din Cataloage/Date despre firma - Declaratia 112.

Intrebari frecvente[modificare]

Actiuni realizate automat la deschiderea unei noi perioade

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?