Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare: Diferență între versiuni

De la Manual
Jump to navigation Jump to search
m (Observatii)
m (Observatii)
Linia 75: Linia 75:
  
  
Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Puteti totusi sa ii modificati data de incadrare, data de lichidare, adresa, etc prin intermediul ferestrei Fise fiscale.
+
Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Pentru modificarea datei de incadrare, datei de lichidare, adresei, etc prin intermediul ferestrei Fise fiscale.
  
  
Pentru un nou angajat se poate completa rubrica Incadrat (vezi si [[Manual:Integrat/FAQ#Cum ma influenteaza rubricile Incadrat/Revenire din intrerupere contract de munca|Cum ma influenteaza rubricile Incadrat/Revenire din intrerupere contract de munca]])
+
Pentru un nou angajat se poate completa rubrica Incadrat (vezi si [[Manual:Integrat/FAQ#Cum ma influenteaza rubricile Incadrat sau Revenire din intrerupere contract de munca?|Cum ma influenteaza rubricile Incadrat sau Revenire din intrerupere contract de munca?]])
 
*cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care se calculeaza salariile. In acest caz se primeste o atentionare ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile;
 
*cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care se calculeaza salariile. In acest caz se primeste o atentionare ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile;
 
*cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna apare o intrebare daca se acorda deducere in luna de incadrare.
 
*cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna apare o intrebare daca se acorda deducere in luna de incadrare.
  
  
Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Lichidat/Intrerupere contract de munca)
+
Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si [[Manual:Integrat/FAQ#Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?|Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?]])
  
  

Versiunea de la data 4 iunie 2019 05:25

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati.


Daca se doreste completarea informatiilor despre agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc in avize, facturi, gestiuni, terti, note contabile si nu este folosit modulul de Salarii al aplicatie se apeleaza fereastra Angajati – date sumare.


Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei F2 adaugare (vezi si Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP" ?)

Date de incadrare[modificare]

Pentru fiecare angajat se completeaza obligatoriu rubricile:

  • CNP, Nume, Colectiv, Casa de asigurari sanatate cu care are contract, Incadrat, Tip angajat, Conditii de munca, Handicap

Se completeaza si rubricile:

  • Functie, Lichidat, Primeste deducere, Program (Tip repartizare in cazul angajatilor part time), Salariu brut, Zile CO (cf contract), Intrerupere contract de munca, respectiv Revenire din intrerupere contract de munca (in cazul angajatilor care intrerup contractul de munca pentru Ingrijire copil sub 3 ani sau revin din intrerupere).

In cazul in care s-a bifat optiunea Activare sistem urmarire contracte munca in setari, aceste rubrici sunt inactive. Completarea lor se face apeland functia F2 adaugare rand si selectand Contracte de munca.


Daca este cazul, se mai pot bifa rubricile:

  • pensionar
  • nu primeste tichete de masa - aceasta rubrica este activa numai in cazul in este bifata rubrica Se acorda tichete de masa in setari
  • somaj - subventie pt angajare someri,absolv,etc - aceasta rubrica este activa numai in cazul in care legislatia prevede subventii pentru angajare someri, absolventi, etc si firma dvs are incheiata o conventia cu ANOFM. Numarul si data acestei conventii se completeaza in Date despre firma - Declaratia 112
  • CAS, CASS la salariu minim (OG 4/2017) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata
  • salariu minim conform studii superioare - in cazul in care legislatia prevede un salariu minim diferit pentru angajatii cu studii superioare
  • activitate in constructii (OG 114/2018) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata


Pentru un angajat se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Sporuri.

Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand.

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Date personale si persoane in intretinere[modificare]

Aceasta pagina permite actualizarea informatiilor despre:

  • porecla, data nasterii, sex
  • cetatenie. tara
  • adresa, localitate, judet, etc
  • act de identitate
  • card si cont bancar


Pentru un angajat se pot adauga, modifica sau sterge informatii despre Persoane in intretinere si Dotari.

Adaugarea informatiilor se face apeland functia F2 adaugare rand si selectand tipul de informatie dorita din lista prezentata.

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.


Data de nastere si sexul angajatului sunt completate automat din CNP iar cetatenia se completeaza automat cu RO la adaugarea unui nou angajat.

Completarea informatiilor despre cetatenie, adresa, act de identitate este obligatorie numai in cazul in care se fac raportari Revisal prin intermediul aplicatie.

Completarea informatiilor despre card si cont bancar este obligatorie numai in cazul in care achitarea drepturile salariale ale angajatilor se face prin virament bancar.

Contracte[modificare]

Pentru un angajat se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Contracte de munca.

Adaugarea informatiilor se face apeland functia F2 adaugare rand si selectand tipul de informatie dorita din lista prezentata.

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Revisal[modificare]

Generarea raportarilor Revisal (Registrului General de evidenta a salariatilor) se realizeaza prin intermediul functiei F11 Revisal.

Observatii[modificare]

Verificarea corectitudinii CNP-ului se face automat.


Rubricile Colectiv, Functie, Casa de asigurari sunt campuri care permit cautare rapida (vezi si Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?)


Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie (vezi si Cum „sterg” un angajat pentru care am date in istorie?)


Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Pentru modificarea datei de incadrare, datei de lichidare, adresei, etc prin intermediul ferestrei Fise fiscale.


Pentru un nou angajat se poate completa rubrica Incadrat (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Incadrat sau Revenire din intrerupere contract de munca?)

  • cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care se calculeaza salariile. In acest caz se primeste o atentionare ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile;
  • cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna apare o intrebare daca se acorda deducere in luna de incadrare.


Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Lichidat sau Intrerupere contract de munca?)


Bifarea rubricilor Pensie, Somaj sau Sanatate din capitolul „Nu plateste” este posibila numai in cazul angajatilor Part Time, a cenzorilor, a celor din Consiliul de Administratie sau a cetatenilor straini. Bifarea unora dintre aceste rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect neretinerea respectivei sume.


Rubrica „primeste deducere (cetatean strain)” este activa numai in cazul angajatilor cetateni straini. Bifarea acestei rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect acordarea deducerii de baza la calcului impozitului datorat pe venit.


Bifarea rubricii „din somaj” este posibila numai in luna in care se face incadrarea angajatului si daca legislatia in vigoare prevede reglementari cu privire la scutirea de la plata contributiilor la bugetele de stat pentru angajator.


Completarea rubricii Tip angajat este necesara numai in cazul in care respectivul angajat poate sa apara ca agent/delegat/sofer/gestionar sau vanzator pe un aviz/factura sau pentru un tert.


Bifarea rubricii Avans fix va da posibilitatea sa completati valoarea avansului fix pe care angajatul il incaseaza (vezi Tipuri de avans Avans)

Intrebari frecvente[modificare]