Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare: Diferență între versiuni

De la Manual
Jump to navigation Jump to search
m (Date personale si persoane in intretinere)
m
 
(Nu s-au afișat 153 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 2: Linia 2:
 
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Salarii/Actualizari/Angajati|Tutoriale]]'''
 
'''[[Manual:Integrat/Tutoriale#Salarii/Actualizari/Angajati|Tutoriale]]'''
  
Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati.  
+
Prin intermediul acestei [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|ferestre]] se pot gestiona informatii despre angajati.  
  
 +
Informatia este organizata pe mai multe pagini, o pagina care contine informatiile generale despre angajat si alte pagini cu informatii grupate pe urmatoarele tematici:
 +
*[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare|Date incadrare]]
 +
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Sporuri|Sporuri]]
 +
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Pensie facultativa P3|Pensie facultativa P3]]
 +
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Cumul functii|Cumul functii]]
 +
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Detasari|Detasari]]
 +
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Zile CO cf contract|Zile CO cf contract]]
 +
**[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date incadrare/Dotari|Dotari]]
 +
*[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Date personale si Persoane in intretinere|Date personale si Persoane in intretinere]]
 +
*[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Editare/Contracte|Contracte]]
  
Daca se doreste completarea informatiilor despre agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc in avize, facturi, gestiuni, terti, note contabile si nu este folosit modulul de Salarii al aplicatie se apeleaza fereastra '''[[Manual:Integrat/Salarii/Cataloage/Angajati – date sumare|Angajati – date sumare]]'''.
+
Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 Adaugare|F2 Adaugare]].
  
 +
Salvarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F5 Salvare|F5 Salvare]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Salvare.
  
Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare|F2 adaugare]] (vezi si [[Manual:Integrat/FAQ#Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP" ?|Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP" ?]])
+
Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F4 Abandon|F4 Abandon]] sau apasand [[Manual:Integrat/Notiuni/Butoane|butonul]] Abandon.
 
 
==Date de incadrare==
 
Pentru fiecare angajat se completeaza obligatoriu rubricile:
 
*CNP, Nume, Colectiv, Casa de asigurari sanatate cu care are contract, Incadrat, Tip angajati, Conditii de munca, Handicap
 
Se completeaza si rubricile:
 
*Functie, Lichidat, Primeste deducere, Program (Tip repartizare in cazul angajatilor part time),  Salariu brut, Zile CO (cf contract),  Intrerupere contract de munca, respectiv Revenire din intrerupere contract de munca (in cazul angajatilor care intrerup contractul de munca pentru Ingrijire copil sub 3 ani sau revin din intrerupere).
 
In cazul in care s-a bifat rubrica [[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Setari#Activare sistem urmarire contracte munca|Activare sistem urmarire contracte munca]] in setari, aceste rubrici sunt inactive. Completarea lor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] si selectand '''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati/Contracte de munca|Contracte de munca]]'''.
 
 
 
 
 
Daca este cazul, se mai pot bifa rubricile:
 
*pensionar
 
*nu primeste tichete de masa - aceasta rubrica este activa numai in cazul in este bifata rubrica [[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Setari#Se acorda tichete de masa|Se acorda tichete de masa]] in setari
 
*somaj - subventie pt angajare someri,absolv,etc - aceasta rubrica este activa numai in cazul in care legislatia prevede subventii pentru angajare someri, absolventi, etc si firma dvs are incheiata o conventia cu ANOFM. Numarul si data acestei conventii se completeaza in [[Manual:Integrat/Cataloage/Date despre firma#Declaratia 112|Date despre firma - Declaratia 112]]
 
*CAS, CASS la salariu minim (OG 4/2017) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata
 
*salariu minim conform studii superioare - in cazul in care legislatia prevede un salariu minim diferit pentru angajatii cu studii superioare
 
*activitate in constructii (OG 114/2018) - daca indeplineste conditiile din ordonanta si ordonanta nu a fost abrogata
 
 
 
 
 
Pentru un angajat se pot adauga/modifica/ sterge si informatii despre:  '''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati/Sporuri|Sporuri]]'''.
 
 
 
Adaugarea informatiei se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]].
 
 
 
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
 
 
 
==Date personale si persoane in intretinere==
 
Aceasta pagina permite actualizarea informatiilor despre:
 
*porecla, data nasterii, sex
 
*cetatenie. tara
 
*adresa, localitate, judet, etc
 
*act de identitate
 
*card si cont bancar
 
 
 
 
 
Pentru un angajat se pot adauga, modifica sau sterge informatii despre: '''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati/Persoane in intretinere|Persoane in intretinere]]''' si '''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati/Dotari|Dotari]]'''.
 
 
 
Adaugarea informatiilor se face apeland functia [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F2 adaugare rand|F2 adaugare rand]] si selectand tipul de informatie dorita din lista prezentata.
 
 
 
Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F3 modificare rand|F3 modificare rand]], respectiv [[Manual:Integrat/Notiuni/Functii#F8 stergere rand|F8 stergere rand]].
 
 
 
Data de nastere si sexul angajatului sunt completate automat din CNP iar cetatenia se completeaza automat cu RO la adaugarea unui nou angajat.
 
 
 
Completarea informatiilor despre cetatenie, adresa, act de identitate este obligatorie numai in cazul in care se fac raportari Revisal prin intermediul aplicatie.
 
 
 
Completarea informatiilor despre card si cont bancar este obligatorie numai in cazul in care achitarea drepturile salariale ale angajatilor se face prin virament bancar.
 
 
 
==Contracte==
 
Pentru un angajat se pot adauga/modifica/ sterge si informatii despre:'''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati/Contracte de munca|Contracte de munca]]'''. Pentru actualizarea acestor informatii, va pozitionati pe angajatul dorit, apelati functia de F3 Modificare si continuati cu actualizarea tipului de informatie dorita. Modificarea sau stergerea unei astfel de informatii necesita si pozitionarea pe respectiva informatie.
 
 
 
 
 
==Revisal==
 
Prin apelarea functiei F11 Revisal se pot genera raportarile '''[[Manual:Integrat/Salarii/Angajati/Revisal|Revisal]]''' (Registrului General de evidenta a salariatilor)
 
 
 
==Observatii==
 
Verificarea corectitudinii CNP-ului se face automat.
 
 
 
 
 
Rubricile Colectiv, Functie, Casa de asigurari sunt campuri care permit cautare rapida (vezi si Ce fac daca nu gasesc informatia dorita in lista de selectie)
 
  
 +
==Intrebari frecvente==
  
Nu se poate sterge un angajat pentru care avem date in istorie (vezi si Cum „sterg” un angajat pentru care am date in istorie)
+
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?|Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?]]
  
 +
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?|Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?]]
  
Nu se pot modifica datele unui angajat lichidat decat daca este reangajat. Puteti totusi sa ii modificati data de incadrare, data de lichidare, adresa, etc prin intermediul ferestrei Fise fiscale.
+
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau "Revenire din intrerupere contract de munca"?|Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau"Revenire din intrerupere contract de munca"?]]
  
 +
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?|Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?]]
  
Pentru un nou angajat puteti completa rubrica Incadrat (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Incadrat/Revenire din intrerupere contract de munca)
+
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?|Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?]]
*cu o data mai mica decat data de inceput a lunii pentru care faceti salariile. In acest caz sunteti atentionat ca data este in afara intervalului pentru care se calculeaza salariile;
 
*cu o data in intervalul pentru care se calculeaza salariile. In cazul in care data este mai mare decat prima zi din luna sunteti intrebat daca acordati deducere in luna de incadrare.
 
  
 +
[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Avans#Observatii|Cum pot sa achit unui angajat toate drepturile salariale la avans?]]
  
Pentru un nou angajat se propune ca data de Lichidare 31/12/2100 (conventie pentru contract de munca pe perioada nedeterminata) dar aceasta data poate sa fie modificata, in cazul angajatilor cu Contract de munca pe perioada determinata (vezi si Cum ma influenteaza rubricile Lichidat/Intrerupere contract de munca)
+
[[Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Angajati/Cautare|Cum pot elibera adeverinte unui angajat?]].
  
 +
[[Manual:Integrat/Salarii/FAQ#Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?|Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?]]
  
Bifarea rubricilor Pensie, Somaj sau Sanatate din capitolul „Nu plateste” este posibila numai in cazul angajatilor Part Time, a cenzorilor, a celor din Consiliul de Administratie sau a cetatenilor straini. Bifarea unora dintre aceste rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect neretinerea respectivei sume.
+
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?|Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?]]
  
 +
[[Manual:Integrat/FAQ#Cum selectez modul in care se listeaza?|Cum selectez modul in care se listeaza?]]
  
Rubrica „primeste deducere (cetatean strain)” este activa numai in cazul angajatilor cetateni straini. Bifarea acestei rubrici trebuie sa tina cont de legislatia in vigoare si are ca efect acordarea deducerii de baza la calcului impozitului datorat pe venit.
+
Daca modulul de Salarii nu este folosit, pentru declararea informatiilor despre angajatii care indeplinesc activitati de agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc, se apeleaza [[Manual:Integrat/Notiuni/Ferestre|fereastra]] '''[[Manual:Integrat/Cataloage/Angajati – date sumare|Angajati – date sumare]]'''. Din lista de angajati astfel declarata, se selecteaza vanzatorii, agentii si delegatii care apar in avize si facturi, gestionarii pentru inventarieri, bonuri de transfer, etc.
 
 
 
 
Bifarea rubricii „din somaj” este posibila numai in luna in care se face incadrarea angajatului si daca legislatia in vigoare prevede reglementari cu privire la scutirea de la plata contributiilor la bugetele de stat pentru angajator.
 
 
 
 
 
Completarea rubricii Tip angajat este necesara numai in cazul in care respectivul angajat poate sa apara ca agent/delegat/sofer/gestionar sau vanzator pe un aviz/factura sau pentru un tert.
 
 
 
 
 
Bifarea rubricii Avans fix va da posibilitatea sa completati valoarea avansului fix pe care angajatul il incaseaza (vezi Tipuri de avans '''[[Manual:Integrat/Salarii/Avans si lichidare/Avans|Avans]]''')
 
 
 
==Intrebari frecvente==
 

Versiunea curentă din 9 august 2021 05:47

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre angajati.

Informatia este organizata pe mai multe pagini, o pagina care contine informatiile generale despre angajat si alte pagini cu informatii grupate pe urmatoarele tematici:

Introducerea unui angajat nou se realizeaza prin apelarea functiei F2 Adaugare.

Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Intrebari frecvente[modificare]

Ce inseamna mesajul "Aveti deja un angajat cu acest CNP"?

Cum "sterg" un angajat pentru care am date in istorie?

Cum ma influenteaza rubricile "Incadrat" sau"Revenire din intrerupere contract de munca"?

Cum ma influenteaza rubricile "Lichidat" sau "Intrerupere contract de munca"?

Cum ma influenteaza completarea rubricilor "in perioada" aferente rubricii "Handicap"?

Cum pot sa achit unui angajat toate drepturile salariale la avans?

Cum pot elibera adeverinte unui angajat?.

Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?

Cum selectez modul in care se listeaza?

Daca modulul de Salarii nu este folosit, pentru declararea informatiilor despre angajatii care indeplinesc activitati de agent, delegat, sofer, gestionar, vanzator, etc, se apeleaza fereastra Angajati – date sumare. Din lista de angajati astfel declarata, se selecteaza vanzatorii, agentii si delegatii care apar in avize si facturi, gestionarii pentru inventarieri, bonuri de transfer, etc.