Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii

De la Manual
< Manual:Integrat‎ | Salarii‎ | Actualizari
Versiunea din 7 februarie 2020 15:13, autor: Avir (Discuție | contribuții) (Ore si tichete de masa)
Jump to navigation Jump to search

Setari , Tutoriale


Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre datele care intervin in calculul salarial.

In partea din dreapta se afiseaza perioada pentru care se fac calcule (luna, an si avans sau lichidare) si numarul de ore lucratoare al perioadei.

Implicit se afiseaza intr-un tabel informatii despre toti angajatii.

Completand rubrica Colectiv ( rubrici care permit cautare in cataloage) si apeland functia F7 actualizare se filtreaza informatiile doar pentru colectivul specificat.

Eventualele erori de culegere (numar prea mare de ore) sunt evidentiate pe fundal galben. Bifand "Afisez numai erori" se obtine filtrea informatiilor angajatilor ale caror date nu sunt corecte.

Nerezolvarea acestor erori are ca efect imposibilitatea calcularii drepturilor salariale pentru toti angajati (vezi Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare).

Modificarea / adaugarea de date pentru un angajat se realizeaza prin pozitionarea pe angajatul dorit si apelarea functiei F3 Modificare sau prin apasarea tastei Enter care are ca efect deschiderea ferestrei Modificare

Functii[modificare]

F6 Concedii de odihna[modificare]

F8 Ore si Tichete[modificare]

F11 Import pontaj[modificare]

Informatiile despre pontajul angajatilor se pot introduce

  • pentru fiecare angajat in parte prin intermediul ferestrei Modificare
  • pentru toti angajatii apeland functia F1 Import pontaj

Actualizare Pontaj pentru toti angajatii[modificare]

Sunt puse la dispozitie doua functii care permit completarea anumitor informatii pentru toti angajatii.

Actualizare Pontaj folosind un fisier generat de un Sistem de acces control[modificare]

Se realizeaza prin intermediul functiei F1 Import pontaj.

Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei ferestre in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre orele de prezenta, invoit, nemotivat, CO, boala, peste program, etc furnizate de fisierul generat de Sistem de acces control.

Filtrarea afisarii informatiilor se poate face pe toti, lichidati, cu probleme, selectati, neselectati.

Fereastra este prevazuta cu butoane de

  • Selectare - apasarea acestui buton are ca efect selectarea tuturor angajatilor
  • Deselectare - apasarea acestui buton are ca efect deselectarea tuturor angajatilor

Selectarea sau Deselectarea unui angajat se face bifand casuta *.

Salvarea informatiilor pentru angajatii selectati se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Concedii medicale[modificare]

Pentru adaugarea unui concediu medical se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Concedii medicale prin dublu-click. In aceasta fereastra se completeaza obligatoriu

  • tip - se selecteaza din lista (Initial sau Continuare)
  • serie
  • numar
  • data acordarii
  • data de inceput
  • data de sfarsit
  • locul de prescriere - se selecteaza din lista
  • codul indemnizatiei - se selecteaza din lista (vezi Tipuri de concedii medicale)

Se mai completeaza

  • cod boala - in cazul anumitor coduri de indemnizatie (vezi Codificare boli)
  • CNP copil - in cazul anumitor coduri de indemnizatie
  • Nr aviz medic expert - daca este mentionat pe certificat


Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Probleme la salvarea unui concediu medical - nu am informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu[modificare]

Salvarea informatiilor despre un concediu medical poate sa esueze in cazul in care, in arhiva furnizata de modulul de Salarii, nu exista informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu necesar pentru calculul concediului medical.

Se pot adauga informatii despre zilele lucrate si venitul pentru care s-a achitat CAS apeland functia F2 adaugare rand si selectand din lista Actualizare venituri prin dublu-click sau apasand butonul Actualizare venituri (vezi Actualizare venituri).

Observatii[modificare]

  • In cazul unui certificat medical de tip Continuare se afiseaza automat informatii despre concediul initial - seria, numarul si data la care a inceput
  • In partea de jos a ferestrei, se afiseaza date despre
    • venitul pentru care s-a achitat CAS
    • perioada luata in calcul
    • numarul de zile aferente perioadei luate in calcul
    • media zilnica a bazei de calcul a indemnizatiei
    • zile - numarul de zile lucratoare aferent perioadei pentru care a fost acordat concediul medical
  • Dupa completarea codului de indemnizatie, se afiseaza si coeficientul acordat din media zilnica pentru acest cod si se calculeaza automat Suma aferenta certificatului medical

Retineri[modificare]

Pentru adaugarea unei retineri, se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Retineri prin dublu-click.

In aceasta fereastra se completeaza

  • denumirea retinerii - obligatoriu - este o rubrica care permite cautare in catalogul de Tipuri de retineri
  • valoare - obligatoriu
  • retinere cu caracter permanent - optional; aceasta rubrica se bifeaza in cazul unor retineri care se efectueaza o anumita perioada de timp (ex: pensie alimentara, garantii gestionar, etc); in acest caz se completeaza si
    • perioada - obligatoriu - data de inceput si data de sfarsit a valabilitatii acestei retineri
    • creditor - optional - este o rubrica care permite cautare in catalogul de Terti pentru selectarea unui beneficiar al retinerii

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Listarea informatiilor[modificare]

Listarea datelor de tip pontaj, plati intermediare, concedii medicale si retineri se face prin apelarea functiei F9 Listare sau apasand butonul Listare

Apare o fereastra din care se poate selecta raportul pentru tipul de informatii dorit.

Listarea pontajelor se poate face si apasand butonul Pontaj XLS. Se obtine un fisier .XLS cu

  • informatii detaliate pentru fiecare zi calendaristica in parte si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
  • informatii sinteza depre numarul total de ore lucrate, invoite, de concediu de odihna sau concediu medical, etc si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
Pentru afisarea programului de lucru trebuie sa completati informatiile despre Ora & min. incepere program de lucru si Pauza de masa (minute) din Cataloage/Date despre firma - Declaratia 112.

Intrebari frecvente[modificare]

Actiuni realizate automat la deschiderea unei noi perioade

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?