Manual:Integrat/Terti/Catalog terti

De la Manual
Jump to navigation Jump to search

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se adauga, modifica sau sterg datele despre un tert.

Prin intermediul paginii Editare se pot actualiza datele despre tert iar prin intermediul paginii Cautare se poate efectua cautarea unui tert.






Alte informatii grupate tematic[modificare]

Client[modificare]

Furnizor[modificare]

Termen facturare (zile)[modificare]

Completarea acestei rubrici are ca efect completarea automata a rubricii scadenta la inregistrarea unui aviz. Scadenta reprezinta data maxima pana la care trebuie emisa factura.

Plata - modalitate si termen[modificare]

Informatiile despre Modalitate de plata - selectie din lista - si termen de plata (zile) se preiau automat la introducerea unei facturi a partenerului.

Termenul de plata contribuie la calculul automat al datei de scadenta pentru factura.
Scadenta este data de la care porneste calculul penalitatilor in cazul intarzierii platii (vezi si Facturi furnizori).

Discount achizitii si Credit primit[modificare]

Completarea rubricilor Discount achizitii, Discount achizitii/luna si Credit are ca efect utilizarea acestor informatii in fereastra Flux - furnizori, in rapoartele Flux - furnizori si Flux - vanzari.

Pentru accesarea acestei ferestre trebuie sa aveti bifata rubrica Activare sistem lotizare interna.

Identificare furnizor[modificare]

Nr. ID furnizor - aceasta rubrica este completata in cazul

  • utilizarii modulului EDI - obligatoriu
  • importului de date din alte aplicatii (ex: SAGA) - rubrica este completata automat in momentul importului

Coeficient penalizare intarziere la plata[modificare]

Completarea rubricii Coeficient penalizare intarziere la plata este necesara pentru calculul penalizarii in cazul intarzierii platii (vezi si Facturi furnizori).

Comanda[modificare]

Comenzi de aprovizionare catre partener se pot genera prin intermediul ferestrei Comenzi furnizori.

Pentru aceasta este necesara

  • bifarea rubricilor aferente zilelor din saptamana in care se poate lansa o comanda

Se mai pot bifa

  • Livrare - zile de sfarsit de saptamana sau sarbatoare - in cazul in care livrarea se poate face si in aceste zile

Bifarea rubricii Inactiv comanda elimina furnizorul din lista celor pentru care pot genera comenzi prin intermediul ferestrei Comenzi furnizori.

Rubrica Termen de livrare se completeaza cu numarul de zile intre data lansarii comenzii si livrare.

Informatia completata in rubrica Zile extra este utilizata la stabilirea zilelor de stoc existente pentru un articol si, eventual, a excesului de stoc.

Moneda implicita[modificare]

Aceasta rubrica se completeaza in cazul in care

  • firma dvs. nu lucreaza cu marfa pe stoc si la fiecare comanda de client trebuie introdusa si o comanda de furnizor. Lansarea automata a comenzilor catre furnizori este posibila daca aveti bifata rubrica Activare rubrica "Furnizor"
  • moneda in care se fac achizitii de la acest partener este diferita de moneda implicita declarata in fereastra Date despre firma

Contacte[modificare]

Pentru un tert se pot adauga, modifica informatii despre persoanele de contact prin intermediu ferestrei Contacte.

Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand care are ca efect deschiderea ferestrei Contacte unde urmeaza sa se completeze datele despre persoana de contact.

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Puncte[modificare]

Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Puncte de lucru.

Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand sau combinatia de taste Ctrl+F2 si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.

Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre (vezi si EDI - ce informatii devin obligatorii)

  • Punct de lucru - obligatoriu
  • Magazin, GLN
  • Gestiune - se completeaza doar daca punctul de lucru este un punct de lucru al firmei dvs. si se efectueaza transferuri intre gestiuni
  • Mobil, Telefon, Fax
  • Adresa, Localitate, Judet / Sector, Tara, Cod postal
  • Agent, Delegat - in cazul clientilor foarte mari exista posibilitatea de a atasa un agent / delegat fiecarui punct de lucru
  • E-mail - este adresa de corespondenta cu punctul de lucru

Se poate stabili tipul de e-mail-uri care pot fi primite la punctul de lucru

  • (toate)
  • Comenzi furnizori
  • Anexe contracte paza
  • Comenzi clienti
  • Facturi clienti

Selectarea se face prin

  • pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri de email disponibile
  • apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului

Deselectarea se face prin

  • pozitionare pe optiunea dorita in lista Tipuri email selectate
  • apasarea dublu-click pe butonul din stanga al mouse-ului

Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.


Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand.

Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F8 stergere rand.

Stergerea se realizeaza numai daca aceasta informatie nu se regaseste in nici un document emis pentru respectivul tert.

Departamente[modificare]

Pentru un tert se pot adauga, modifica sau sterge si informatii despre Departamente.

Adaugarea informatiei se face apeland functia F2 adaugare rand sau combinatia de taste Ctrl+F2 si selectarea din lista a operatiei dorite prin dublu-click.

Apare o fereastra in care se completeaza informatii despre

  • Prefix
  • Nr.DPC - numar departament client - obligatoriu
  • Denumire

Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.


Modificarea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand.

Stergerea informatiilor necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F8 stergere rand.

Speciale[modificare]

Pe aceasta pagina se poate

  • bifa rubrica Conversie valori introduse in avize si facturi in moneda locala
Se foloseste in cazul in care doriti sa introduceti pretul in VALUTA si apoi sa fie automat convertit in MONEDA LOCALA  iar pretul de vanzare sa fie declarat in VALUTA.
  • declara Moneda in care se factureaza transportul (bon de transport) - selectare din lista de monede din catalogul de Monede

Informatii utile pentru livrare[modificare]

  • Listarea kg brute sau nete pe etichetele de bax / palet
    • se bifeaza una dintre rubricile Listare net / etichete bax sau Listare brut / etichete palet
  • Listare fisa palet (livrare) - se realizeaza prin bifarea acestei rubrici
  • Formatul pentru data de livrare pe bax / palet
    • se bifeaza una dintre rubricile
      • Data livrare in format 1000ZZLL (bax), Data livrare in format 1000ZZLL (palet)
      • Data livrare in format LssZZ (bax), Data livrare in format LssZZ (palet)
  • Avizare paleti (livrare)
    • bifarea acestei rubrici are ca efect listarea paletilor ca si pozitie distincta in aviz si, daca este cazul, in factura.
    • nebifarea acestei rubrici are ca efect listarea informatiei despre paleti doar in rubrica de observatii din cadrul avizului
  • Lot client (livrare)
    • bifarea acestei rubrici permite introducerea numarului de lot comunicat de client in cadrul fiecarui rand din comanda; acest numar de lot se printeaza pe etichete

Observatii[modificare]

Pe aceasta pagina se poate completa un text care apare pe

  • anumite tipuri de facturi
    • informatii despre contractul pe baza caruia se face vanzarea, etc
  • pe etichetele de bax sau palet in cazul etichetarilor logistice GS1
    • informatii despre Producator, Ambalator, Stampila, FurnizorID

Delegati[modificare]

Pe aceasta pagina se pot completa informatii despre delegatul stabilit de partener pentru relatia cu firma dvs

  • Delegat, Act de identitate, Eliberat de, Auto tip si Auto nr.

Aceste informatii se preiau pe documentele primite sau emise in relatia cu partenerul - avize, facturi

Link-uri[modificare]

Situatie contabila[modificare]

Apasarea acestui buton are ca efect apelarea ferestrei Situatie contabila.

Facturi nestinse[modificare]

Apasarea acestui buton are ca efect apelarea ferestrei Facturi nestinse.

Sunt afisate doar facturile nestinse ale acestui tert.

Fisa tert total[modificare]

Apasarea acestui buton are ca efect aparitia unei ferestrei in care sunt prezentate informatii despre

  • Plati / Vanzari
  • Incasari / Achizitii
  • De incasat sau De plata - in functie de raportul dintre cele doua valori de mai sus

Situatie furnizor[modificare]

Apasarea acestui buton are ca efect apelarea unei ferestre in care sunt prezentate informatii despre

  • Achizitii, Plati, De plata - valoarea achizitiilor, platile efectuate si restul de plata
  • Stoc real - stocul pentru articolele achizitionate de la furnizor; se iau in calcul articolele care au completata rubrica Furnizor din catalogul de articole cu acest furnizor
  • Vanzari neincasate - vanzarile neincasate din articole ale acestui furnizor
  • Stoc virtual - Stoc real + Vanzari neincasate

Se mai ofera informatii, prezentate in tabel, despre

  • Articole achizitionate existente in stoc - articolele achizitionate de la furnizor care mai exista in stoc
    • Cod, Denumire, Pret, Stoc, % din stoc, %vandut
  • Clienti care mai au de achitat - clientii care au achizitionat articole ale furnizorului si mai au de achitat
    • Denumire, Facturat, De incasat, % de achitare
  • Articole care mai sunt de achitat - articolele achizitionate de la furnizor si vandute catre clienti care mai au de achitat
    • Denumire, De incasat, Facturat

Comparatii achizitii de la furnizor[modificare]

Apasarea acestui buton are ca efect apelarea ferestrei Comparatie achizitii de la furnizor.