Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii

De la Manual
< Manual:Integrat‎ | Salarii‎ | Actualizari
Versiunea din 22 iunie 2019 18:27, autor: Avir (Discuție | contribuții) (Concedii medicale)
Jump to navigation Jump to search

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre datele care intervin in calculul salarial.

In partea din dreapta se afiseaza perioada pentru care se fac calcule (luna, an si avans sau lichidare) si numarul de ore lucratoare al perioadei.

Implicit se afiseaza intr-un tabel informatii despre toti angajatii.

Completand rubrica Colectiv (camp care permite cautare rapida) si apeland functia F7 actualizare se filtreaza informatiile doar pentru colectivul specificat.

Eventualele erori de culegere (numar prea mare de ore) sunt evidentiate pe galben. Bifand "Afisez numai erori" se obtine afisarea doar a angajatilor ale caror date nu sunt corecte.

Nerezolvarea acestor erori are ca efect imposibilitatea calcularii drepturilor salariale pentru toti angajati (vezi Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare).

Culegerea de date pentru un angajat se realizeaza prin pozitionarea pe angajatul dorit si apelarea functiei F3 Modificare sau prin apasarea tastei Enter.

Pontaje[modificare]

Concedii medicale[modificare]

Pentru adaugarea unui concediu medical se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Concedii medicale prin dublu-click. In aceasta fereastra se completeaza obligatoriu

  • tip - se selecteaza din lista (Initial sau Continuare)
  • serie
  • numar
  • data acordarii
  • data de inceput
  • data de sfarsit
  • locul de prescriere - se selecteaza din lista
  • codul indemnizatiei - se selecteaza din lista (vezi Tipuri de concedii medicale)

Se mai completeaza

  • cod boala - in cazul anumitor coduri de indemnizatie (vezi Codificare boli)
  • CNP copil - in cazul anumitor coduri de indemnizatie
  • Nr aviz medic expert - daca este mentionat pe certificat

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Observatii

  • In cazul unui certificat medical de tip Continuare se afiseaza automat informatii despre concediul initial - seria, numarul si data la care a inceput
  • In partea de jos a ferestrei, se afiseaza date despre
    • venitul pentru care s-a achitat CAS
    • perioada luata in calcul
    • numarul de zile aferente perioadei luate in calcul
    • media zilnica a bazei de calcul a indemnizatiei
    • zile - numarul de zile lucratoare aferent perioadei pentru care a fost acordat concediul medical
  • Dupa completarea codului de indemnizatie se afiseaza si coeficientul acordat din media zilnica pentru acest cod si se calculeaza automat Suma aferenta certificatului medical

Vezi si

Actiuni realizate automat la deschiderea unei noi perioade

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?.


In cazul in care nu am informatii suficiente pentru calculul concediului medical, adica este un angajat care lucreaza in firma mea de mai putin de 6 luni, pot apela functia "venituri pentru C.M. & C.O.".

Plati intermediare[modificare]

Pentru adaugarea unei plati intermediare se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Plati intermediare prin dublu-click.

In aceasta fereastra se completeaza

  • denumirea platii intermediare - obligatoriu - este un camp care permite cautare rapida in catalogul de Tipuri de plati
  • valoare - obligatoriu
  • achitat - se completeaza in cazul in care plata a fost efectuata prin casierie anterior datei la care se achita lichidarea drepturilor salariale

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Vezi si

Actiuni realizate automat la deschiderea unei noi perioade

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?.

Retineri[modificare]

Pentru adaugarea unei retineri se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Retineri prin dublu-click.

In aceasta fereastra se completeaza

  • denumirea retinerii - obligatoriu - este un camp care permite cautare rapida in catalogul de Tipuri de retineri
  • valoare - obligatoriu
  • retinere cu caracter permanent - optional; aceasta rubrica se bifeaza in cazul unor retineri care se efectueaza o anumita perioada de timp (ex: pensie alimentara, garantii gestionar, etc); in acest caz se completeaza si
    • perioada - obligatoriu - data de inceput si data de sfarsit a valabilitatii acestei retineri
    • creditor - optional - este un camp care permite cautare rapida in catalogul de Terti pentru selectarea unui beneficiar al retinerii

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Vezi si

Actiuni realizate automat la deschiderea unei noi perioade

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unui camp cu cautare rapida?.

Listarea informatiilor[modificare]

Listarea datelor de tip pontaj, plati intermediare, concedii medicale si retineri se face prin apelarea functiei F9 Listare sau apasand butonul Listare

Apare o fereastra din care se poate selecta raportul pentru tipul de informatii dorit.

Listarea pontajelor se poate face si apasand butonul Pontaj XLS. Se obtine un fisier .XLS cu

  • informatii detaliate pe fiecare zi calendaristica in parte si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
  • informatii sinteza depre numarul total de ore lucrate, invoite, de concediu de odihna sau concediu medical, etc si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat