Manual:Integrat/Salarii/Actualizari/Culegere date pt. calcul salarii: Diferență între versiuni

De la Manual
Jump to navigation Jump to search
m (Retineri)
m (Observatii)
Linia 165: Linia 165:
 
**media zilnica a bazei de calcul a indemnizatiei
 
**media zilnica a bazei de calcul a indemnizatiei
 
**zile - numarul de zile lucratoare aferent perioadei pentru care a fost acordat concediul medical
 
**zile - numarul de zile lucratoare aferent perioadei pentru care a fost acordat concediul medical
*Dupa completarea codului de indemnizatie se afiseaza si coeficientul acordat din media zilnica pentru acest cod si se calculeaza automat '''Suma aferenta certificatului medical'''
+
*Dupa completarea codului de indemnizatie, se afiseaza si coeficientul acordat din media zilnica pentru acest cod si se calculeaza automat '''Suma aferenta certificatului medical'''
  
 
=Plati intermediare=
 
=Plati intermediare=

Versiunea de la data 14 ianuarie 2020 12:10

Setari , Tutoriale

Prin intermediul acestei ferestre se pot gestiona informatii despre datele care intervin in calculul salarial.

In partea din dreapta se afiseaza perioada pentru care se fac calcule (luna, an si avans sau lichidare) si numarul de ore lucratoare al perioadei.

Implicit se afiseaza intr-un tabel informatii despre toti angajatii.

Completand rubrica Colectiv ( rubrici care permit cautare in cataloage) si apeland functia F7 actualizare se filtreaza informatiile doar pentru colectivul specificat.

Eventualele erori de culegere (numar prea mare de ore) sunt evidentiate pe fundal galben. Bifand "Afisez numai erori" se obtine filtrea informatiilor angajatilor ale caror date nu sunt corecte.

Nerezolvarea acestor erori are ca efect imposibilitatea calcularii drepturilor salariale pentru toti angajati (vezi Nu am acces la optiunea "Lichidare" sau obtin mesaj de eroare).

Culegerea de date pentru un angajat se realizeaza prin pozitionarea pe angajatul dorit si apelarea functiei F3 Modificare sau prin apasarea tastei Enter.

Pontaje[modificare]

Informatiile despre pontajul angajatilor se pot introduce

  • pentru fiecare angajat in parte
  • pentru toti angajatii apeland anumite functii
  • pentru toti angajatii apeland functia F1 Import pontaj

Actualizare Pontaj pentru un angajat[modificare]

Dupa selectarea angajatului apare o fereastra care permite completarea informatiilor pentru toate tipurilor de ore exceptie care influenteaza calculul salarial.

Pot exista unele rubrici inactive pentru orele de tip

  • peste program, in weekend, tura de weekend si de noapte
Activarea acestora se poate realiza prin stabilirea coeficientilor in setarile aferente salariilor (vezi Salarii - Coeficienti).
Completarea uneia dintre aceste rubrici activeaza automat si rubrica aferenta orelor recuperate.
  • regie - rezulta din calcul, adica reprezinta diferenta dintre numarul de ore pe care angajatul trebuie sa le lucreze in luna si suma orelor nelucrate
  • absent - numai in cazul angajatilor care isi incep sau intrerup activitatea firmei in cadrul lunii de salarii; rezulta din calcul si reprezinta numarul de ore in care nu a fost angajatul firmei

Completarea rubricii Zile Concediu de odihna are ca efect completarea automata a rubricii CO calculat. In cazul in care suma respectiva a fost achitata prin casierie anterior datei la care se achita lichidarea drepturilor salariale, se completeaza rubrica CO primit cu suma respectiva.

In dreptul rubricii Zile Concediu de odihna sunt afisate informatii despre Zile CO de efectuat pentru anii anteriori si pentru anul curent (vezi si Cum pot afla informatii despre concediul de odihna al angajatilor?).

Rubrica Avans

  • la avans - daca se doreste un avans exceptie se bifeaza rubrica Avans exceptie si se completeaza rubrica Avans cu suma dorita (vezi Tipuri de avans)
  • la lichidare - pentru calculul corect al restului de plata la lichidare, se modifica in cazul in care avansul primit real de angajat difera de cel calculat la momentul platii avansului.

Pontaj extins[modificare]

Orele de exceptie de tip

  • concediu de odihna, invoit, invoit platit, nemotivat
  • ore peste program, recuperare ore peste program, ore in WE, recuperare ore in WE, ore tura WE, recuperare tura WE
  • ore noapte

se pot introduce si prin intermediul functiei F2 adaugare rand. Se selecteaza din lista Pontaj extins prin dublu-click. Apare o fereastra in care se completeaza obligatoriu

  • Tip ore
  • De la, respectiv Pana la - ziua de inceput si cea de sfarsit pentru respectivul tip de ore
  • Nr.ore/zi - obligatoriu

Salvarea informatiei se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

La abandonarea acestei ferestre, daca aveti bifata optiunea Pontajele extinse se preiau automat in pontajul cumulat, se actualizeaza automat suma orelor pentru fiecare tip de ora introdus. In caz contrar, sunteti intrebat daca doriti preluarea pontajului cumulat.

Actualizare Pontaj pentru toti angajatii[modificare]

Sunt puse la dispozitie doua functii care permit completarea anumitor informatii pentru toti angajatii.

Actualizare concedii de odihna[modificare]

Se realizeaza prin intermediul functiei F6 Concediu de odihna.

Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei ferestre in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre

  • CO cf contract, CO rest anterior, CO rest an
  • CO in luna
  • CO pot lua
  • CO iau
    • completata implicit cu numarul maxim de zile CO care pot fi luate in luna
    • poate fi modificata cu numarul de zile CO pe care le efectueaza in mod real angajatul in luna de salarii
    • se calculeaza automat CO suma aferenta CO iau

Dupa eventuala modificare a rubricii CO iau, se bifeaza coloana marcata cu * pentru selectarea angajatului.

Se repeta operatia pentru toti angajatii care au efectuat concedii de odihna in luna de salarii.

Salvarea informatiilor pentru angajatii selectati se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare a concediilor de odihna se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Fereastra este prevazuta cu trei butoane

  • Selectare - apasarea acestui buton are ca efect selectarea tuturor angajatilor
  • Deselectare - apasarea acestui buton are ca efect deselectarea tuturor angajatilor
  • Revenire - apasarea acestui buton are ca efect revenirea la valorile initiale, adica sunt anulate eventualele modificari ale rubricii CO zile pentru toti angajatii

Bifarea rubricii Arata doar miscarile selectate filtreaza doar informatiile despre angajatii care au fost declarati ca avand zile CO in luna de calcul. Revenirea la informatii despre toti angajatii se realizeaza prin debifarea acestei rubrici.

Ore si tichete de masa[modificare]

Se realizeaza prin intermediul functiei F8 Ore si tichete.

Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei ferestre in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre

  • ore invoite, nemotivate, zile CO
  • ore suplimentare, ore suplimentare in WE, tura in WE, ore de noapte
Unele dintre aceste rubrici pot sa fie inactive, fapt care face ca ele nu sunt prezente in tabelul in care se afiseaza informatiile despre angajati.
Activarea acestora se poate realiza prin stabilirea coeficientilor in setarile aferente salariilor (vezi Salarii - Coeficienti).
  • tichete
Informatiile despre tichetele de masa acordate angajatilor pot fi completate automat apasand butoanele Tichete conform ore lucrate sau Tichete conform ore lucrate + WE. Valorile rezultate din calcul pot fi modificate.

Observatii

Informatiile se pot actualiza si prin intermediul unui fisier .XLS care trebuie sa contina obligatoriu coloanele CNP si Denumire, urmate de informatii despre tipul de ore care se preiau si, eventual, tichete de masa.

Se apasa butoanul Cautare fisiere excel. Se obtine o lista cu fisierele .XLS din subdirectorul Import. Dublu-click pe fisierul dorit are ca efect importul propriu-zis.


Salvarea informatiilor se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Actualizare Pontaj folosind un fisier generat de un Sistem de acces control[modificare]

Se realizeaza prin intermediul functiei F1 Import pontaj.

Apelarea acestei functii are ca efect deschiderea unei ferestre in care sunt prezentati toti angajatii cu informatii despre orele de prezenta, invoit, nemotivat, CO, boala, peste program, etc furnizate de fisierul generat de Sistem de acces control.

Filtrarea afisarii informatiilor se poate face pe toti, lichidati, cu probleme, selectati, neselectati.

Fereastra este prevazuta cu butoane de

  • Selectare - apasarea acestui buton are ca efect selectarea tuturor angajatilor
  • Deselectare - apasarea acestui buton are ca efect deselectarea tuturor angajatilor

Selectarea sau Deselectarea unui angajat se face bifand casuta *.

Salvarea informatiilor pentru angajatii selectati se face apeland functia F5 Salvare sau apasand butonul Salvare.

Abandonarea actiunii de actualizare se face apeland functia F4 Abandon sau apasand butonul Abandon.

Concedii medicale[modificare]

Pentru adaugarea unui concediu medical se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Concedii medicale prin dublu-click. In aceasta fereastra se completeaza obligatoriu

  • tip - se selecteaza din lista (Initial sau Continuare)
  • serie
  • numar
  • data acordarii
  • data de inceput
  • data de sfarsit
  • locul de prescriere - se selecteaza din lista
  • codul indemnizatiei - se selecteaza din lista (vezi Tipuri de concedii medicale)

Se mai completeaza

  • cod boala - in cazul anumitor coduri de indemnizatie (vezi Codificare boli)
  • CNP copil - in cazul anumitor coduri de indemnizatie
  • Nr aviz medic expert - daca este mentionat pe certificat


Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Probleme la salvarea unui concediu medical - nu am informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu[modificare]

Salvarea informatiilor despre un concediu medical poate sa esueze in cazul in care, in arhiva furnizata de modulul de Salarii, nu exista informatii suficiente pentru numarul de zile de stagiu necesar pentru calculul concediului medical.

Se pot adauga informatii despre zilele lucrate si venitul pentru care s-a achitat CAS apeland functia F2 adaugare rand si selectand din lista Actualizare venituri prin dublu-click sau apasand butonul Actualizare venituri (vezi Actualizare venituri).

Observatii[modificare]

  • In cazul unui certificat medical de tip Continuare se afiseaza automat informatii despre concediul initial - seria, numarul si data la care a inceput
  • In partea de jos a ferestrei, se afiseaza date despre
    • venitul pentru care s-a achitat CAS
    • perioada luata in calcul
    • numarul de zile aferente perioadei luate in calcul
    • media zilnica a bazei de calcul a indemnizatiei
    • zile - numarul de zile lucratoare aferent perioadei pentru care a fost acordat concediul medical
  • Dupa completarea codului de indemnizatie, se afiseaza si coeficientul acordat din media zilnica pentru acest cod si se calculeaza automat Suma aferenta certificatului medical

Plati intermediare[modificare]

Pentru adaugarea unei plati intermediare, se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Plati intermediare prin dublu-click.

In aceasta fereastra se completeaza

  • denumirea platii intermediare - obligatoriu - este o rubrica care permite cautare in catalogul de Tipuri de plati
  • valoare - obligatoriu
  • achitat - se completeaza in cazul in care plata a fost efectuata prin casierie anterior datei la care se achita lichidarea drepturilor salariale

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Retineri[modificare]

Pentru adaugarea unei retineri, se apeleaza functia F2 adaugare rand si se selecteaza din lista Retineri prin dublu-click.

In aceasta fereastra se completeaza

  • denumirea retinerii - obligatoriu - este o rubrica care permite cautare in catalogul de Tipuri de retineri
  • valoare - obligatoriu
  • retinere cu caracter permanent - optional; aceasta rubrica se bifeaza in cazul unor retineri care se efectueaza o anumita perioada de timp (ex: pensie alimentara, garantii gestionar, etc); in acest caz se completeaza si
    • perioada - obligatoriu - data de inceput si data de sfarsit a valabilitatii acestei retineri
    • creditor - optional - este o rubrica care permite cautare in catalogul de Terti pentru selectarea unui beneficiar al retinerii

Modificarea sau stergerea acestor informatii necesita initial pozitionarea mouse-ului pe informatia dorita si apelarea functiei F3 modificare rand, respectiv F8 stergere rand.

Listarea informatiilor[modificare]

Listarea datelor de tip pontaj, plati intermediare, concedii medicale si retineri se face prin apelarea functiei F9 Listare sau apasand butonul Listare

Apare o fereastra din care se poate selecta raportul pentru tipul de informatii dorit.

Listarea pontajelor se poate face si apasand butonul Pontaj XLS. Se obtine un fisier .XLS cu

  • informatii detaliate pentru fiecare zi calendaristica in parte si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
  • informatii sinteza depre numarul total de ore lucrate, invoite, de concediu de odihna sau concediu medical, etc si numarul total de tichete de masa acordate pentru fiecare angajat
Pentru afisarea programului de lucru trebuie sa completati informatiile despre Ora & min. incepere program de lucru si Pauza de masa (minute) din Cataloage/Date despre firma - Declaratia 112.

Intrebari frecvente[modificare]

Actiuni realizate automat la deschiderea unei noi perioade

Cum se poate adauga sau modifica o informatie in lista de selectie a unei rubrici cu cautare rapida?